۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85571201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۱۱ درصدی تصادفات برون شهری در لرستان

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۸
کد خبر: 85571201
کاهش ۱۱ درصدی تصادفات برون شهری در لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: امسال تصادفات برون شهری و روستایی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

رضا عبدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سه ماه نخست سال گذشته در استان لرستان ۹ نفر فوتی ناشی از حوادث جاده ای برون شهری براساس آمار پزشکی قانونی کشور ثبت شد که امسال این تعداد به ۱۶ نفر با ۷۸ درصد افزایش فوتی رسیده است.

وی اظهار داشت: همچنین در حوزه تصادفات برون شهری سال گذشته در مجموع ۹۴ فوتی و امسال ۸۸ مورد یعنی ۶ درصد کاهش ثبت شده و در جاده های روستایی سال گذشته ۱۱ مورد فوتی و امسال ۶ نفر با ۴۶ درصد کاهش گزارش شده است که نشان می دهد در جاده های برون شهری و روستایی سال گذشته ۱۰۶ فوتی و امسال ۹۴ فوتی ثبت شده که این آمار در مجموع ۱۱ درصد کاهش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان ادامه داد: براساس آمار پزشکی قانونی استان بهترین وضعیت در شهرستان های رومشکان - ازنا - دورود - پلدختر - الشتر - الیگودرز - بروجرد و خرم آباد در شرایط مناسب تر و بدترین وضعیت در چگنی و کوهدشت گزارش شده است.

عبدی با بیان اینکه بیشترین درصد تصادفات در شهرستان چگنی ثبت شده است ادامه داد: سال گذشته در این شهرستان تصادف فوتی گزارش نشد و امسال به دلیل یک نفر فوتی آمار تصادف در این شهرستان ۱۰۰ درصد افزایشی بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در شهرستان کوهدشت ۶ نفر فوتی گزارش شد افزود: امسال این آمار به ۱۵ نفر رسیده که ۱۵۰ درصد افزایش فوتی داشته است و اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اظهار داشت: طی سه ماه اخیر امسال بیشترین تلفات جاده ای در محورهای مواصلاتی شهرستان های کوهدشت و بروجرد رخ داده و محورهای کوهدشت - زانوگه و اراک - بروجرد بیشترین تصادفات فوتی را داشته که بیشترین تصادفات در محور کوهدشت به زانوگه برخورد پهلو به پهلو بوده است.

عبدی ادامه داد: در محورهای اراک - بروجرد ۵۰ درصد تصادفات به دلیل واژگونی و ۵۰ درصد نیز به دلیل خروج از جاده بوده است و ۴۲ درصد از متوفیان سوانح جاده ای در محورهای مواصلاتی در اثر برخورد وسایل نقلیه با یکدیگر فوت و ۵۰ درصد فوتی های جاده ای در صحنه و ۵۰ درصد نیز حین انتقال و در بیمارستان فوت شدند.

وی بیان کرد: ۵۳ درصد تصادفات منجر به فوت لرستان در روز و ۲ درصد هنگام طلوع و غروب خورشید و ۴۵ درصد شب رخ داد همچنین ۳۲ درصد تصادفات در بین ساعات ۲۰ تا ۲۴ اتفاق افتاد که ۳۷ درصد تصادفات در بزرگراه های استان بوجود آمد سه درصد متوفیان در آزادراه خرم آباد - اراک و پنج درصد آزادراه خرم آباد - پل زال بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: ۷۴ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقیله و ۷۹ درصد جنسیت متوفیان نیز مرد بوده است.

عبدی افزود: ۴۷ درصد حوادث توسط خودروهای سواری - ۱۹ درصد عابرین پیاده - ناوگان حمل و نقل عمومی - باری ۱۳ درصد - وانت بار ۱۳ درصد و موتورسیکلت هشت درصد انجام شده است.

وی ادامه داد: مهمترین چالش های ایمنی راه های استان بالا بودن تعداد تقاطع های آنتی در ۳۰ کیلومتری مراکز شهرستان ها؛ قطع برق تردد شمارها در محورهای مواصلاتی استان؛ عدم ایجاد زیرساخت های لازم جهت بهره برداری از سامانه سپهتن؛ افزایش تصادفات در خودروهای سواری به ویژه پراید و پژو ۴۰۵ به دلیل عدم ایمنی کافی؛ عدم امکان نظارت پلیس در محورهای روستایی و لزوم ایجاد حفاظ جانبی برای وسایل نقلیه سنگین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha