۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 929
کد خبر: 85571250
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرحله نخست آبرسانی به قره‌آغاج بهره‌برداری شد

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۹
کد خبر: 85571250
مرحله نخست آبرسانی به قره‌آغاج بهره‌برداری شد

مراغه- ایرنا- در آستانه هفته دولت، مرحله نخست طرح آبرسانی به شهر قره‌آغاج در شهرستان چاراویماق آذربایجان‌شرقی از سد «خرم‌درق» به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، از روابط عمومی این شرکت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در مراسم بهره برداری از این طرح که با حضور سرپرست استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: برای بهره برداری از این طرح ۱۸۵میلیارد ریال هزینه شده است.

محمد خانی ادامه داد: براساس هدف گذاری کوتاه مدت، پایدارسازی و افزایش ظرفیت تولید آب شرب بهداشتی شهر قره آغاج در دستور کار قرار گرفت و تکمیل تصفیه خانه در محدوده مخزن ۲ هزار متر مکعبی، احداث گالری و اجرای خط انتقال تصویب شد.

وی افزود: در میان مدت نیز انتقال آب از رودخانه آیدغموش به طول ۲۲کیلومتر در دست اقدام است و در بلند مدت نیز اجرای طرح انتقال از سد کلقان اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، قره آغاج جنوبی‌ترین شهر در بین مراکز شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی و مرکز اداری شهرستان چاراویماق است.

جمعیت این شهر بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ خورشیدی، ۶ هزار و ۱۰۲ نفر ثبت شده سی و ششمین شهر استان از نظر تعداد جمعیت به شمار می رود.

قره‌آغاج ۶۵ کیلومتر با میانه، ۷۰ کیلومتر با هشترود و ۱۹۳ کیلومتر با تبریز (مرکز استان آذربایجان شرقی) فاصله دارد.

واژهٔ قره‌آغاج در زبان ترکی آذربایجانی به معنی درخت نارون است که به دلیل رشد درختان بلند نارون در این منطقه و به خصوص در اطراف شهر قره‌آغاج، این شهر به این نام معروف شده‌است، البته عده‌ای به‌اشتباه واژه قره‌آغاج را به‌معنی «درخت سیاه» معنا می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha