اغلب کشته‌های تصادفات در زنجان مربوط به جاده‌های فرعی است

زنجان - ایرنا - رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: طبق بررسی‌ها اغلب کشته‌های تصادفات در استان مربوط به جاده‌های فرعی بوده که همین موضوع نگرانی‌هایی را در پی داشته است.

سرهنگ مهدی میناخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بی توجهی رانندگان عاملی مهم در وقوع این تصادفات است ولی نباید از عرض کم جاده های فرعی نیز غافل شد.

وی اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته و بهره گیری از توان همکاران، تعداد تصادفات منجر به فوت در جاده های اصلی استان به حداقل رسیده است اما در جاده های فرعی شاهد افزایش تصادفات هستیم که لازم است رانندگان، نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

این مسوول با اشاره به یک مورد تصادف تلخ در ۱۹ مردادماه امسال، افزود: در این سانحه، برخورد ۲ خودروی پیکان و نیسان در جاده فرعی قیدار- نوبهار، چهار کشته و پنج مصدوم برجای گذاشت.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان ادامه داد: میزان تصادفات از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه گذشته سه درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: طبق آمارهای اعلام شده، طی چهار ماهه امسال ۱۸ نفر در استان بر اثر تصادفات جان باختند که اغلب آنها به ترتیب از راکبین موتور، رانندگان و سرنشینان بوده اند.

این مسوول با تاکید بر استفاده از کلاه ایمنی هنگام موتورسواری، گفت:اغلب موتورسواران در هنگام تصادفات از ناحیه سر آسیب می بینند که در صورت استفاده از کلاه قطعا از شدت آسیب و جراحت وارده کاسته می شود.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان با بیان اینکه امروزه رغبت مردم به استفاده از موتورسیکلت افزایش یافته است، افزود: طبق آمارها ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می دهد و باید برای کاهش این تصادفات اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha