۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۵
کد خبر: 85571775
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار یزد: کاهش میزان خاموشی‌های برق در دستور کار است

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: کاهش میزان خاموشی‌های برق بخش خانگی در دستور کار استان قرار دارد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری یزد، " مهران فاطمی " در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصلی‌ترین مسئله یک دهه آینده استان را مشکل ناترازی‌ انرژی در فصل تابستان و زمستان دانست و افزود: بر این اساس توسعه انرژی خورشیدی در استان به صورت جهادی و روزانه با حضور سرمایه‌گذاران پیگیری شود.

وی با اشاره به لزوم پیگیری تحقق سهم ۴۰ درصدی بهره‌وری از رشد اقتصادی استان اظهار کرد: در شرایط ناترازی شدید انرژی و کمبود منابع آبی بهترین رویکرد حفظ و به روز رسانی تکنولوژی صنایع از مسیر افزایش بهره‌وری است.

استاندار یزد با تاکید بر تشکیل شورای راهبری برش استانی برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان رئیس، مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت به عنوان دبیر، روسا و دبیران کارگروه‌های چهارگانه شورای برنامه‌ریزی به عنوان دبیر شورای دستگاه‌های نظارتی و یک نماینده مجلس به عنوان عضو ناظر این شورا تعیین شوند.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید نسبت به آموزش مدیران کارکنان و کارشناسان اقدام کند، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از احکام برنامه‌ هفتم توسعه ناظر به ظرفیت‌های ایجاد شده برای بخش خصوصی است، آموزش این بخش نیز در دستور کار قرار گیرد.

فاطمی ادامه داد: مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان گفتگوهای نخبگانی برای قشرهای تاثیرگذار در رابطه با برنامه هفتم توسعه را برگزار و نظرات آن‌ها را برای تدوین این برش استانی اخذ کند.

وی در ادامه به آیین نامه اجرایی نشان‌دار کردن مالیات‌ها اشاره و تصریح کرد: منابع حاصل از یک درصد از کل مالیات برای تقویت پروژه های حوزه‌های فرهنگ، آسیب‌های اجتماعی، آموزش و پرورش، خانواده و جمعیت و فرزندآوری در مناطق کمتر برخوردار استان متمرکز شود.

استاندار یزد با تاکید بر ضرورت جذب کامل اعتبارات عمرانی استان یادآور شد: مدیران دستگاه‌های استان باید تا پایان مهلت مقرر نسبت به جذب اعتبارات و تسهیلات تبصره ای و حمایتی اقدام کنند، لذا بازگشت حتی یک ریال از این اعتبارات قابل قبول نخواهد بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد هم با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه و اجرای آن مهمترین اتفاق توسعه‌ای پیش‌روی کشور است، گفت: افزایش اختیارات استان‌ها، تمرکز زدایی و مطالبه‌گری از شروط اصلی اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه در کشور است.

" مجید دهقانی‌زاده" با تاکید بر مشارکت حداکثری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در اجرا و شناخت برنامه هفتم توسعه کشور و ظرفیت‌های نهفته در احکام این برنامه افزود: باید تمام بهره‌برداری لازم از این ظرفیت بزرگ در راستای ارتقاء و توسعه استان صورت پذیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، برنامه هفتم توسعه و اجرای آن را مهمترین اتفاق توسعه‌ای پیش‌روی کشور توصیف کرد و گفت: تحقق این امر نیاز به مشارکت و همت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی دارد.

دهقانی‌زاده برنامه هفتم توسعه کشور را شعار و تمرکز اصلی رییس جمهور عنوان کرد و اظهار داشت: در این برنامه سازوکارهای خاص همچون شورای عالی راهبری دیده شده است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه ارزیابی تمامی مراجع نظارتی کشور حاکی از عدم توفیقات در اجرایی شدن برنامه‌های توسعه‌ای کشور است، افزود: متاسفانه حداکثر ۴۰ درصد این برنامه‎ها اجرایی شده است.

دهقانی‌زاده از سازوکار مترقّی دیده شده در برنامه هفتم توسعه کشور یاد کرد و از تعامل مناسب دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی در تهیه و تدوین این برنامه سخن گفت و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه کشور می‌تواند فصل نوینی در پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور رقم زند.

به گفته وی، اجرای این برنامه فرصت کم‌نظیری برای استان‎‌ها از جمله استان یزد است که بتواند از این ظرفیت بزرگ حداکثر استفاده را ببرد و این مهم مستلزم تمرکز بر نکاتی است که مستقیما به استان مربوط می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در ادامه خواستار تدوین برنامه عملیاتی منظم، یکپارچه و منسجم با کشور در اجرای برنامه هفتم توسعه در استان شد و گفت: افزایش اختیارات استان‌ها، تمرکز زدایی و مطالبه‌گری از شروط اصلی اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه در کشور است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

دهقانی‌زاده به آیین نامه اجرایی نشان‌دار کردن مالیات‌ها اشاره کرد و افزود: در استان یزد از میان ۲۷ طرح و پروژه انتخاب شده، تعداد ۲۳ طرح و پروژه از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان و با انتخاب آنان مبلغ ۱۵۳۲ میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha