۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85571824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار: بیش از یک میلیون زائر حسینی از مرزهای خوزستان تردد کردند

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان گفت: یک میلیون و ۱۳ هزار نفر زائر ایرانی و خارجی از زمان آغاز پیاده‌روی اربعین حسینی ( اول ماه صفر) از مرزهای خوزستان تردد داشتند.

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب یکشنبه در حاشیه نشست ستاد اربعین حسینی در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۷۰۰ هزار نفر زائر عازم به کشور عراق، ایرانی هستند که اغلب از مردم استان خوزستان بودند.

وی همچنین با اشاره به برگشت ۲۳۰ هزار نفر تا کنون از مرزهای خوزستان به کشور گفت: ۸۳ هزار نفر از زائران عازم عتبات عالیات اتباع خارجی افغانستانی، پاکستانی و عراقی مقیم و یا زائر افغانستانی ، هندی و پاکستانی غیرمقیم بودند.

حسینی محراب با بیان اینکه این میزان جمعیت زائر حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات نیازبه تامین آرامش و امنیت دارند افزود: خوزستان پایتخت موکب‌ها است و مردم ولایی استان در مسیر پیاده روی اربعین از تمام توان خود برای استقبال و پذیرایی از زائران استفاده می‌کنند.

وی گفت: برای جلوگیری و یا درمان گرمازدگی زائران نیز درمانگاه‌های سیار مجهز و اتاق‌های سرد در مرزهای استان برپا شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تا کنون مشکلی در برگزاری آیین اربعین حسینی ایجاد نشده است اظهار کرد: از زائران درخواست داریم زمان برگشت خود به کشور را به گونه‌ای تنظیم کنند که با استراحت کافی به ادامه مسیر خود ادامه دهند تا دچار سانحه رانندگی نشوند.

۶۶ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی در مسیر اربعین استان تردد دارند.

وی با بیان اینکه تا کنون سوانح رانندگی زائران حسینی در استان بسیار محدود بوده گفت: متاسفانه در مراسم اربعین سال گذشته ۵۰ نفر در مسیر استان دچار سانحه شدند.

به گزارش ایرنا، خوزستان از سال ۹۰ میزبان هزاران زائر حسینی در آیین پیاده‌روی اربعین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha