استاندار خوزستان: ۳۰ درصد زائران حسینی از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند

اهواز- ایرنا - استاندار خوزستان با بیان اینکه ۶۶ درصد زائران حسینی برای تردد از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنند گفت: ۳۰ درصد از زائران از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند که برای این تعداد از زائران بهترین خدمات از سوی دستگاه‌های مربوطه ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا ، علی اکبر حسینی محراب یکشنبه در نشست ستاد اربعین استان در سرسرای استانداری بیان کرد: موج دوم تردد زائران حسینی نزدیک است و باید خدمات‌رسانی بهتر از قبل انجام شود.

طبق اعلام سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز ۲۳۰ دستگاه اتوبوس در مرز چذابه برای جا به جایی زائران فعال هستند.

وی گفت: برای رفاه حال زائران اتباع خارجی از صدور ویزا توسط سفارتخانه‌ها در استان موافق هستیم.

در حال حاضر در ۲ شهر مشهد و تهران برای زائران اتباع خارجی ویزا صادر می شود.

حسینی محراب اظهار کرد: مسئولان استان در کنار خدمات رسانی در آیین اربعین حسینی به امورات استان نیز رسیدگی کنند.

لزوم تشکیل کمپین حمل و نقل رایگان زائران در خوزستان

استاندار خوزستان با بیان اینکه سال گذشته کمپینی در استان برای جا به جایی رایگان زائران حسینی تشکیل شد افزود: امسال نیز باید با فرهنگ‌سازی و دعوت از مردم این ‌کمپین برای رفاه حال زائران تشکیل شود.

حسینی محراب در ادامه با تاکید بر فرهنگ‌سازی و تبلیغ در راستای کاهش سوانح رانندگی بیان کرد: در مسیرهای با احتمال بروز بیشتر تصادف، باید موکب زده شود تا بهانه‌ای برای استراحت کردن رانندگان باشد.

وی گفت: نیروی انتظامی در استان‌های بالا دست خوزستان در بازرسی از اتباع خارجی بیشتر دقت کنند تا زائران در مرزهای استان به دلیل نداشتن ویزا معطل نشوند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: هر دستگاهی که در برگزاری آیین اربعین حسینی همراهی و کمک‌ نکرده باشد به رئیس جمهور و یا معاون ایشان معرفی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه استان از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

چهارم شهریور ماه ۱۴۰۳ روز اربعین حسینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha