صالحی‌امیری پتانسیل گرفتن رای اعتماد از مجلس دارد

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، گفت: صالحی امیری هم مانند همه وزاری پیشنهادی موافق و مخالفانی دارد، اما برآوردها حاکی از این است که او در نهایت رای می‌آورد.

محسن بیگلری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: صالحی امیری در این چند روز باید اعتراضاتی که نسبت به وی در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود و ایراداتی که به او منتقل شده را به‌ خوبی بشنود و برای رفع آنها تلاش کند.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین صالحی امیری بایستی تعامل بیشتری با نمایندگان داشته باشد. به هر حال ما نماینده مردم هستیم و هر تصمیمی که می‌گیریم منفعت ملت شریف ایران باید در آن در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: شواهد نشان می‌دهد صالحی امیری با وجود برخی انتقادهایی که به او می‌شود اما زمینه‌ رای‌ آوردن را دارد. به نظرم او می تواند از مجلس رای لازم را برای وزارت میراث فرهنگی دریافت کند.

به گزارش ایرنا، از سال ۱۳۹۸ که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سازمان به وزارتخانه تبدیل شد، ۲ وزیر مسئولیت این وزارتخانه تازه تاسیس و جوان را به عهده گرفتند، علی‌اصغر مونسان در دولت دوازدهم و سیدعزت الله ضرغامی در دولت سیزدهم و روز یکشنبه -۲۱ مرداد- مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، فهرست وزیران پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، و در میان ۱۹ وزارتخانه دولت، نام سیدرضا صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهاد برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به چشم می‌خورد.

سیدرضا صالحی امیری متولد ١٣٤٠ در شهرستان بابل، سیاستمدار و فعال علمی و فرهنگی، دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی است و سابقه مسئولیت در سطح وزارت در دولت یازدهم را در کارنامه خود دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، معاون رئیس جمهوری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم، از مهمترین سوابق اجرایی صالحی امیری است.

صالحی‌امیری همچنین معاونت بررسی‌های راهبردی وزارت اطلاعات، ریاست کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، و معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه اجرایی خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha