۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85571877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعت و معدن رکورددار اشتغال در گناباد است

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۸
کد خبر: 85571877
صنعت و معدن رکورددار اشتغال در گناباد است

گناباد-ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: این بخش بیشترین فرصت‌های شغلی را در گناباد به خود اختصاص داده و رکوردار تحقق اشتغال در این شهرستان است.

هادی ایزدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع یک هزار و ۸۷۰ نفر تعهد اشتغال گناباد در سال جاری، ۶۱۰ فرصت شغلی مربوط به بخش صنعت و معدن است.

وی تصریح کرد: همچنین از ۶۱۰ نفر تعهد اشتغال بخش صنعت و معدن و تجارت گناباد در سال جاری، ۱۳۰ اشتغال معادل ۲۱ درصد تاکنون محقق و در سامانه رصد فرصت‌های شغلی ثبت شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد از صدور ١١٩ مجوز جدید سرمایه‌گذاری و صدور ۴٢ پروانه بهره‌برداری صنعتی در سه سال دولت سیزدهم در این شهرستان خبر داد.

وی گفت: با این سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال در مجموع ۲ هزار و ۷۲ نفر در گناباد فراهم شد.

ایزدی استمرار رشد و توسعه بخش صنعت و معدن را نیازمند رفع محدودیت‌های بانک ها در پرداخت تسهیلات بانکی، رفع ناترازی انرژی به خصوص در تامین برق مصرفی و کاهش قطع برق در صنایع، رفع تحریم‌ها، افزایش بهره‌وری و جلوگیری از افزایش هزینه‌های تولید توسط نهادهای دولتی و غیره در بخش تولید دانست.

از مجموع یک هزار و ۸۷۰ نفر تعهد اشتغال گناباد در سال‌جاری، ۲۳۱ نفر فرصت شغلی تاکنون در سامانه رصد فرصت‌های شغلی ثبت شده است.

میزان تعهد اشتغال شهرستان گناباد در سال گذشته یک هزار و ۷۱۴ نفر بود، در حالی که یک هزار و ۹۲۳ نفر و ۱۲۳ درصد بیشتر از این تعهد فرصت‌های شغلی محقق و ثبت سامانه رصد شد.

۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخش های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها چهار هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha