۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85572227
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کردستان رتبه دوم تولید گندم در کشور  را کسب کرد

سنندج- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال استان با خرید بیش از یک میلیون و ۱۱۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان تا پایان ۲۷ مرداد ماه برای دومین سال متوالی رتبه دوم تولید گندم کشور را کسب کرد.

پیمان اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کردستان با تولید ۱۲ درصد گندم بعد از استان خوزستان در جایگاه دوم قرار گرفته است و افزون بر این در تولید گندم در دیمزاره هم رتبه یک کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این میزان خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان توسط ۹۱ مرکز خرید دولتی، اتحادیه و شرکت های تعاونی روستایی و سیلوهای بخش خصوصی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه ارزش تولید ناخالصی داخلی وابستگی فراوانی به کشاورزی دارد، بیان کرد: بیش از ۲۷ درصد ارزش ناخالص داخلی به کشاورزی وابسته و ۳۰ درصد اشتغال استان نیز مربوط به این بخش است.

اسکندری ادامه داد: این میزان رشد تولید و خرید گندم تضمیمنی در استان تنها به واسطه بارش‌های مناسب نبوده چراکه در گذشته نیز سال‌های پربارشی داشته‌ایم ولی این میزان گندم تولید نشده است این نتیجه تلاش بهره برداران، محققان حوزه کشاورزی در بخش های مختلف و کارشناسان جهاد کشاورزی است.

وی اظهار کرد: ۳۱۵ هزار تن گندم خریداری شده مازاد بر مصرف استان به مقاصد و سیلوهای ذخیره سازی از پیش تعیین شده در استان های تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مشهد مقدس و کرمان حمل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha