۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85572318
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رهاسازی ۷۰ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های گیلان

رشت- ایرنا- رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان دریایی سیاهکل از تولید و رهاسازی ۷۰ میلیون انواع بچه ماهی در رودخانه‌های مستعد گیلان با هدف اجرای سیاست‌های بازسازی ذخایر شیلات خبر داد.

علی اکبر قربان نیا روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از خرداد امسال تاکنون ۷۰ میلیون انواع بچه ماهیان دریایی شامل چهار میلیون قطعه بچه ماهی سوف، ۶۵ میلیون قطعه بچه ماهی سفید و ۱۱۱ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری از گونه قره برون در مرکز شادروان یوسف پور سیاهکل تولید که روند رهاسازی از خرداد آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

وی هدف از تولید این بچه ماهیان را حفظ ذخایر ژنی ماهیان دریایی و جبران برداشت صید از دریا اعلام کرد و افزود: نتیجه بازسازی ذخایر افزون بر حفظ و ازدیاد نسل ماهیان به حفظ اشتغال جامعه صیادی کمک کرده و صید و صیادی را رونق می‌دهد.

رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان دریایی سیاهکل تاکید کرد: با تدابیر و حمایت‌های اداره کل شیلات تاکنون نزدیک به ۶۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در مرکز بازسازی ذخایر ماهیان دریایی شادروان یوسف‌پور سیاهکل رهاسازی شده است.

قربان نیا یاد آور شد: بچه ماهیان تولیدی مرکز سیاهکل توسط گروه کارشناسان تخصصی این مرکز در رودخانه‌های چوبر تالش، سفید رود کیاشهر، رودبنه لاهیجان، چمخاله لنگرود و در رودسر در رودخانه های لله رود، خشک‌رود، اوشیان و میان‌ده رود چابکسر  رهاسازی شده اند.

شیلات به منظور صیانت از انفال دریا برای برای حفظ ذخایر ژنتیکی اقدام‌های گسترده ای را به منظور تکثیر و بازسازی ذخایر ژنتیکی دریا در دستور کار خود قرار داد و در این راستا مسئولیت مراکز بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری شهید بهشتی، مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان دریایی شادروان دکتر یوسف پور سیاهکل و مرکز بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی شهید انصاری در پهنه های آبی گیلان را برعهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha