آب آشامیدنی ۲ هزار و ۷۳۰ خانوار عشایری خراسان شمالی با تانکر تامین می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: اکنون آب آشامیدنی ۲ هزار و ۷۳۰ خانوار عشایری استان به وسیله ۱۵ دستگاه تانکر تامین می‌شود.

محمدحسن محمدی کوشکی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روزانه یک‌هزار و ۲۰۰ تا یک‌هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب به مناطق عشایر استان حمل می‌شود که سرویس‌دهی تانکرهای آبرسانی تابستان امسال ۵۵ درصد افزایش یافت.

وی افزود: حمل آب به صورت سیار هزینه‌های سنگین به این اداره تحمیل کرد، هزینه های مربوط به نگهداری و تعمیر تانکرهای آبرسان افزایش یافته و افزون بر آن سبب بروز کسری سوخت ناوگان آبرسانی شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: منابع آبی عشایر استان شامل ۶۵۳ قنات و سه هزار و ۳۷۸ حلقه چاه است که شمار زیادی از آن خشک شده و با افت منابع آبی روبه رو است.

وی یاد آور شد: تامین آب مورد نیاز دام از تکالیف اداره کل امور عشایری نیست اما معیشت عشایر به دام وابسته است و با توجه به خاموشی چاه ها به ناچار آب مورد نیاز دام نیز به مناطق حمل می شود.

محمدی کوشکی گفت: اکنون پنج دستگاه تانکر حمل آب استان فرسوده است که باید نوسازی و جایگزین شود و هشت دستگاه تانکر نیز نیاز به تعمیر دارد.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی بیان کرد: سالانه ۴۰ میلیارد ریال برای تعمیر و نگهداری این ناوگان هزینه می‌شود.

خراسان شمالی هفت هزار و ۳۵۲ خانوار عشایری با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و این قشر ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد از صنایع دستی استان را تولید و تامین می کنند.

عشایر این استان ۶۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha