انعکاس مطبوعاتی مخالفت با مسکن ملی جدید صدرا تا مطالبه‌های میراثی معاون استاندار فارس

شیراز - ایرنا - انتشار یک مصاحبه و نشست خبری مطالب مشترک ۲۸ مرداد ماه مطبوعات شیراز بود؛ مطالبی مطالبه‌گرانه از قول رئیس شورای شهر صدرا و معاون استاندار فارس که یکی حاکی از مخالفت با ساخت مسکن ملی جدید در شهر جدید صدرا است و دیگری اعتبارات و مصوبات برزمین مانده برای نگهداری از میراث ملی و رونق گردشگری فارس را حکایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهر جدید صدرا در ۱۵ کیلومتری شمال غربی شیراز میزبان سرریز جمعیتی کلانشهر شیراز را در خود جای داده و با ۲۲۰ هزار نفر جمعیت، بزرگترین شهر فارس است؛ این شهر جدید محل اجرا پروژه‌های ملی مسکن مهر و مسکن ملی شده و بارها کمبود امکانات زیرساختی آن مورد انتقاد و گلایه مردم قرار گرفته است.

گزارش تماشا از مخالفت رئیس شورای شهر صدرا با ساخت مسکن ملی جدید

روزنامه تماشا با بازنشر مصاحبه یکی از خبرگزاری‌ها با رئیس شورای شهر صدرا، از قول روح‌الله شجاعیان نوشته: اخیرا متوجه شدیم در غرب صدرا حدود ۳۰۰ هکتار به ساخت مسکن ملی و طرح جوانی جمعیت تعلق گرفته است، باید گفت هر شهری یک ظرفیت دارد، نباید اجازه داد بار جمعیتی را فقط شهر صدرا به دوش بکشد و البته که هیچ خدماتی هم در این زمینه ارائه نمی‌شود.

او گفته: ما مخالف هستیم که دوباره یک طرح ملی مسکن در شهر صدرا ساخته شود و یکی از دلایل این مخالفت، نبود زیرساخت است.

رئیس شورای شهر صدرا به برخی از کمبودهای این شهر جدید مانند کمبود ۲۰ مدرسه است اشاره و بیان کرده است: ما مخالف ساخت مسکن ملی در شهر صدرا هستیم چون بعد از اینکه مردم در خانههای خود مستقر شدند، از شهرداری صدرا تقاضای امکانات دارند و صدرا علاوه بر کمبود زیرساخت، اعتبارات کافی هم ندارد.

خبر جنوب: "صدرا شهر بی هویت و بی‌بودجه

خبر جنوب نیز با عنوان "صدرا، شهری بی هویت و بی‌بودجه!" به انتشار این مصاحبه پرداخته و نوشته است: امروز شهر صدرا هویت ندارد، بودجه‌ای تخصیص داده‌ نمی‌شود.

روح‌الله شجاعیان در این مصاحبه با گلایه گفته است: صدرا یا باید منطقه ۱۲ شهرداری شیراز باشد یا اجازه داده شود به صورت یک شهر مستقل اداره شود اما هنوز بلاتکلیف است.

این مصاحبه به طور کامل در صفحه‌های میانی برخی دیگر از روزنامه‌های شیراز نیز بازنشر شده است.

یکی دیگر از مطالب مشترک شماره ۲۹ مرداد ماه روزنامه‌های فارس، مطالبه‌هایی است که محمد فرخزاده معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در نشست خود با خبرنگاران مطرح کرد و از خبرنگاران خواست تا آنها را پیگیری و مطالبه کنند.

سهم ناعادلانه فارس در نگهداری از میراث ملی پرشمار

خبر جنوب این نشست خبری را با تیتر "سهم ناعادلانه فارس در نگهداری از میراث ملی پرشمار" پوشش داده است؛ در این خبر به اختصاص ۱۱ هزار میلیارد ریالی سفر رئیس جمهور به حوزه میراثی و زیارتی فارس و تاخیر در جذب این اعتبارات بویژه درباره موزه منطثهای و مشاهیر استان اشاره شده است.

فرخ زاده همچنین از مصوبه بر زمین مانده دولت دوازدهم سخن گفته که بر اساس آن باید اماکن گردشگری شاخص فارس هیات امنایی اداره شوند و درآمدهای حاصل از آنها به استان برگردد تا صرف نگهداری از این میراث ملی و جهانی شود.

انعکاس سخنان معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس در تماشا

روزنامه تماشا این سخنان معاون استاندار را با تیتر "شبکه گردشگری فارس راه‌اندازی شود" برجسته کرده و در زیر تیتر خود نیز به نقل از فرخ‌زاده نوشته: درآمدهای اماکن شاخص گردشگری فارس باید به استان برگردد.

این روزنامه صبح شیراز نیز اعتبارات بر زمین مانده فارس، سهم ناعادلانه فارس برای نگهداری از میراث ملی خود، تدوین ملی بافت تاریخی شیراز به منظور جذب حداکثری گردشگران و اقدامات انجام شده در گردشگری سلامت را برجسته کرده است.

عصر مردم نیز با انتشار همه این موارد، اما ارائه خدمات ستاد اربعین فارس به زائران حسینی را برجسته کرده و نوشته " بیان ۱۰۸ موکب از فارس در مرز شلمچه و کشور عراق".

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha