۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85572523
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۰ غرفه صنایع دستی در موکب‌های اربعینی ایلام فعال است

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: ۱۲۰ غرفه صنایع دستی در موکب‌های استان در ایام اربعین حسینی (ع) فعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "فرزاد شریفی" روز دوشنبه در بازدید از غرفه‌های صنایع دستی موکب مرکزی شهر دهلران، اظهار کرد: این غرفه‌ها در موکب‌های شهرستان‌هایی که در مسیر زوار اربعین حسینی(ع) قرار دارند دایر شده است.

وی افزود: در این غرفه‌ها صنایع دستی و سوغات ایلام در قالب غرفه‌ها در کنار موکب‌ها دایر و در معرفی صنایع دستی و سوغات استان نقش موثری دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: در استان ایلام ۲۰ هزار صنعتگر صنایع دستی در ۳۳ رشته فعالیت دارند.

فرماندار ویژه دهلران نیز در این بازدید از آغاز فعالیت ۳۸ غرفه صنایع دستی در کنار موکب مرکزی در این شهرستان خبرداد و گفت: این تعداد غرفه با شرکت ۴۰ صنعتگر فعال صنایع دستی شهرستان دهلران راه‌اندازی شده است.

"لطیف صادقی" افزود:محصولات تولیدی این غرفه‌ها شامل گلیم، حصیر، رودوزی‌های الحاقی، محصولات جاجیمی، سوغات، بافتنی‌های داری و غیرداری است.

وی اضافه کرد: در این غرفه‌ها صنایع دستی و سوغات شهرستان برای نمایش و فروش عرضه می‌شود.

صادقی یادآور شد: غرفه‌های این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه اربعین سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دهلران نیز گفت: مدیریت سفرهای اربعین به عهده ستاد اربعین بوده و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز عضوی از این ستاد است که برخی ماموریت‌ها از جمله نظارت بر مراکز اقامتی رسمی و معرفی جاذبه های گردشگری و ترویج فرهنگ بومی را برعهده دارد.

"حجت اله عینی" افزود: برپایی نمایشگاه‌ صنایع‌دستی در کنار موکب‌ها در سال‌های گذشته تجربه موفقی بود که موجب ایجاد انگیزه برای استراحت و توقف زائران و آشنایی آن‌ها با فرهنگ بومی و هنرهای سنتی شهرستان ویژه دهلران گردید.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ صنعتگر فعال صنایع دستی در رشته های گلیم نقش برجسته، حصیربافی، نمدمالی، معرق، منبت روی چوب، مرصع کاری، چیت بافی و صنایع عشایری در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

شهرستان مرزی دهلران در ۲۳۰ کیلومتری مرکز استان ایلام و در مسیر تردد زوار اربعین حسینی به مهران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha