۵۱۰ میلیارد ریال زکات در کردستان جمع‌آوری شد

سنندج-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در سال جاری تاکنون ۵۱۰ میلیارد ریال زکات شامل کفارات و فطریه در استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایرنا، رضا طوسی روز دوشنبه در جلسه شورای زکات استان در سنندج اظهار کرد: این میزان زکات جمع‌آوری شده در سال جاری، جدای از زکات غلات است چرا که با توجه به فصل کاری، زکات غلات هنوز جمع‌آوری نشده است.

وی افزود:سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیارد ریال زکات توسط‌ دبیرخانه شورای زکات استان ثبت و ضبط شد که ۱۲۰ درصد تحقق یافت، ضمن اینکه این آمار نسبت به سال قبل از آن ۱۸ درصد رشد داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: از این میزان زکات جمع‌آوری شده ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بصورت مستقیم، نقدی و کالا در اختیار دبیرخانه شورای زکات استان قرار گرفت و تلاش‌ کردیم با منابع خود کمیته امداد هم‌افزایی کرده و براساس اولویت در میان زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام و خانواده‌های دارای بیماران سخت درمان با رعایت موازین شرعی توزیع شود.

وی ادامه داد: در ۲ سال و نیم گذشته ۵۵ هزار میلیارد ریال منابع به استان تزریق شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال آن در حوزه اشتغال بود و منجر به ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی شد.

طوسی با بیان اینکه پارسال چهار هزار و ۹۵۶ سری جهیزیه جذب شد، یادآور شد: جهیزیه ها تا پایان سال گذشته در اختیار زوج‌های جوان قرار گرفت و هیچ زوجی پشت نوبت دریافت جهیزیه باقی نماند.

وی بیان کرد: امسال نیز تا پایان خرداد هزار و ۳۵۰ سری جهیزیه برای زوج‌های تحت پوشش جذب شد که ۷۵۰ سری آن تامین شد و مابقی نیز تا پایان شهریور جاری تامین و تحویل خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۴۳ نفر دبیرخانه شورای زکات استان را همراهی کرده‌اند، گفت: دبیرخانه شورای زکات استان امسال نیز اقداماتی از جمله برگزاری جلسات شورای زکات در شهرستان‌ها و برگزاری، جشنواره زکات در چهار شهرستان را انجام داده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: رشد ۱۸ درصدی زکات جمع آوری شده در استان جای قدردانی دارد اما در استان ظرفیت بیشتری برای دریافت زکات دارد و سازمان جهاد کشاورزی می تواند در راستای ترویج فرهنگ پرداخت زکات جدی تر عمل کند.

حجت الاسلام علی اشرف ایرانی افزود: فعالیت بیش از ۲۴۰ کارشناس پهنه در مناطق مختلف استان، پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی و کارشناسان بخش‌های مختلف این سازمان و ادارات تابعه شهرستانی می‌توانند در مسیر ترویج فریضه زکات نقش آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: حضور پررنگ جامعه روحانیت می‌تواند در مسیر ترویج زکات بسیار مؤثر باشد لذا انتظار می رود که مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و سازمان تبلیغات اسلامی توجه بیشتری به این مساله داشته باشند و زمینه را برای حضور بیشتر این قشر فراهم کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha