برگزاری مراسم تقدیر از کاروان فرزندان ایران؛ خبر خوش کارگری برای ورزشکاران پارالمپیکی

تهران ایرنا - رئیس کمیته پارالمپیک در مراسم تقدیر از پارالمپیکی‌ها به همراه مادران و همسران که با حضور وزیر ورزش در محل هتل المپیک تهران برگزار شد، حامل خبری خوشی برای این ورزشکاران بود.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، مراسم تقدیر از پارالمپیکی‌ها به همراه مادران و همسران آنها، با حضور وزیر ورزش در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.

در این مراسم کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، سیدمحمد پولادگر، سرپرست کاروان پارالمپیک، سیدمحمد شروین اسبقیان، معاون وزیر ورزش و تنی چند از روسای فدراسیون‌ها، قهرمانان و ورزشکاران به همراه خانواده‌های خود در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، از ۶۵ ورزشکار ایران اعزامی به بازی‌های پارالمپیک، سرمربیان این تیم‌ها و مادران و همسران قهرمانان تقدیر کرد. پیش از شروع بازی‌های المپیک مراسم مشابهی برالمپین‌ها، مربیان و مادران و همسران این ورزشکاران با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار و از این افراد نیز توسط کیومرث هاشمی تقدیر شد.

برگزاری مراسم تقدیر از کاروان فرزندان ایران؛ خبر خوش کارگری برای ورزشکاران پارالمپیکی

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در مراسم امروز، گفت: روز گذشته ورزشکاران پارالمپیکی به پابوسی امام رضا(ع) مشرف شدند که بسیار خوب و انگیزه‌ساز بود. از وزیر ورزش تشکر می‌کنم که میزبان اصلی این برنامه هستند که با برگزاری چنین مراسمی پیش از اعزام، یک روحیه و انگیزه مضاعفی برای ورزشکاران خوش اخلاق و غیرتمند ایجاد کردند.

غفور کارگری با اشاره به شعار ایمان، افتخار، ایثار کاروان پارالمپیک فرزندان ایران، تصریح کرد: همه اعضا کاروان تمام هم و غمشان را گذاشتند که تلاش کنند، نتیجه خوبی را در پاریس کسب کنند. ویژگی دوم این کاروان، صمیمیت و همدلی است که در بین ورزشکاران و کادر فنی و سایر اعضا کاروان موج میزند. یکی دیگر از ویژگی‌های کاروان فرزندان ایران این است که همه روی یک هدف متمرکز شده‌اند و تلاششان این است که نتیجه توکیو را تکرار یا نتیجه بهتری رقم بزنند. ویژگی دیگر مباحث فرهنگی است که بسیار برای ما اهمیت دارد.

وی ادامه داد: اینجا شاهد یک اتفاق دیگر هستیم که حضور مادران و همسران ورزشکاران در این مراسم است که به ابتکار وزارت ورزش انجام شد. از مادران و همسران تشکر می‌کنیم و این فهم را داریم که ورزشکارانی که الان اینجا هستند و آماده افتخارآفرینی بوده، مدیون زحمات شما مادران و همسران است.خواهش ما این است که مادران و همسران ورزشکاران از صمیم قلب برای فرزندان خود دعا کنند.

کارگری با اشاره به پاداش پای سکو برای قهرمانان پارالمپیکی که قبلاً اعلام شده بود، یادآور شد: براساس عملکرد حرفه‌ای و اخلاقی به غیر از پاداش پای سکو، پاداش یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

برگزاری مراسم تقدیر از کاروان فرزندان ایران؛ خبر خوش کارگری برای ورزشکاران پارالمپیکی

رئیس کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: با توجه به سفر دیروز به مشهد، توسل همه ورزشکاران پارالمپیک در پاریس امام رضا(ع) خواهد بود و پس از بازگشت از مشهد، خیلی امیدواریم که مقام بهتری را کسب کنیم.

همچنین در این مراسم چند ورزشکار پارالمپیکی به بیان نظرات خود پرداختند. احمد امین‌زاده، عضو تیم ملی پاراوزنه‌برداری گفت: اولین اختلاف، پاداش پای سکو المپیکی‌ها با پارالمپیک است. انتظار داریم پاداش یکسان باشد، چراکه هر دو قشر دنبال سربلندی پرچم کشور هستند.

وی تصریح کرد: حقوق صندوق حمایت از قهرمان نیز ناچیز است که امیدواریم افزایش یابد.

هاشمیه متقیان دیگر نماینده کشورمان در پارالمپیک پاریس نیز گفت: امیدوارم نگاه ویژه به فدراسیون و جانبازان داشته باشند. بحث تجهیزات برای ورزشکاران پارالمپیکی بسیار مهم است و امیدوارم که در این زمینه توجه لازم شود.

سپس، مهدی اولاد گفت: هدف ورزشکاران معلول این است تا توانایی خود را به جامعه نشان دهند و بگویند که گوشه‌نشین نیستند. ورزشکاران توان‌یاب چندین سال است از طریق کمیته امداد و بهزیستی‌ و سایر ارگان بزرگ معرفی می‌شوند اما همیشه گلایه های از سوی ورزشکاران وجود دارد. ما توانسته ایم با کمبود امکانات نتایج خوبی را در عرصه بین المللی رقم بزنیم.

اولاد ادامه داد: موضوع اشتغال، مسکن و بیمه ورزشکاران از مهمترین دغدغه‌های این قشر است و با خبرهایی شنیده شده در صحن مجلس شورای اسلامی، بعد از سال‌ها نگرانی‌های ما کاسته شد.

این پارالمپین تصریح کرد: از نظر امکانات و فضای تمرینی، مشکلاتی برای ورزشکاران کم بینا و نابینا وجود دارد و ما با این شرایط و کمبودها به ورزش ادامه می‌دهیم.

هفدهمین دوره رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۶ تا ۱۸ شهریور با حضور ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۸ کشور جهان در ۲۲ رشته برگزار می‌شود. کاروان ورزشی ایران دوم شهریور عازم پاریس می‌شود و ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی از ایران در پارالمپیک پاریس حاضر خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha