۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85573315
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفدهمین دوره کنفرانس آمار ایران در دانشگاه بیرجند آغاز شد

بیرجند - ایرنا - هفدهمین دوره کنفرانس آمار ایران از امروز (۳۰ مرداد) به صورت حضوری و غیرحضوری در دانشگاه بیرجند آغاز شد و تا یکم شهریور ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا دبیر هفدهمین دوره کنفرانس آمار ایران در دانشگاه بیرجند روز سه‌شنبه در آیین افتتاحیه این کنفرانس گفت: در مجموع ۲۳۴ مقاله از سراسر دنیا به دبیرخانه مربوطه ارسال شد که از این تعداد ۱۸۰ مقاله به‌صورت سخنرانی و ۳۷ مورد در قالب پوستر ارائه می‌شوند.

یدالله واقعی افزود: سخنرانان مدعو این کنفرانس هفت استاد برجسته داخلی و خارجی هستند که سه نفر از پژوهشگران ایرانی و چهار نفر از کشورهای کانادا، اسپانیا، استرالیا و انگلیس به صورت حضوری و غیرحضوری به سخنرانی می‌پردازند.

وی با اشاره به حضور ۳۰۰ محقق و پژوهشگر از اقصی نقاط کشور در هفدهمین دوره کنفرانس آمار ایران تصریح کرد: در این کنفرانس علمی ۸۰ پژوهشگر به صورت حضوری و باقی شرکت کنندگان به صورت مجازی شرکت می‌کنند.

عضو هیات علمی گروه آمار دانشگاه بیرجند عنوان کرد: تعدادی از سخنرانی‌ها در قالب ۱۴ نشست تخصصی (هر نشست شامل چهار یا پنج سخنرانی) برگزار می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، مقالات پذیرفته شده برای چاپ در کتابچه کنفرانس در این پایگاه نمایه خواهد شد.

واقعی عنوان کرد: از جمله برنامه‌های جانبی این کنفرانس برگزاری یک کارگاه تخصصی به مدت ۶ ساعت بود که به علت فشردگی برنامه‌ها در روز گذشته به صورت حضوری برگزار شد.

وی یادآور شد: تجلیل از استاد احمدرضا سلطانی استاد بازنشسته دانشگاه شیراز و نیز مراسم یادبود مرحومه دکتر ماه بانو تاتا، استاد فقید دانشگاه شهید باهنر کرمان به‌ مناسبت اولین سالگرد در گذشت وی از دیگر برنامه‌های جانبی این کنفرانس پیش‌بینی شده است.

دبیر هفدهمین دوره کنفرانس آمار ایران در دانشگاه بیرجند تاکید کرد: کنفرانس آمار ایران هر ۲ سال یک بار در یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود که هفدهمین دوره این کنفرانس به میزبانی دانشگاه بیرجند برنامه‌ریزی شده و در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: این کنفرانس با ۲ هدف عمده رد و بدل تجربیات بین پژوهشگران، اندیشمندان و اساتید آمار و رفع مشکلات آماری دستگاه‌های اجرایی و چاره اندیشی برای حل مشکلات در حال برگزاری است که در این زمینه ۲ میزگرد تخصصی از جمله بررسی مشکلات فارغ التحصیلان رشته آمار و بیکاران آن و بررسی مشکلات کاربرد آمار در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مربوطه برگزار می‌شود.

رییس انجمن آمار ایران هم گفت: بعد از چند سال که رتبه انجمن به B تنزل پیدا کرده بود اکنون با تلاش تمامی همکاران مجدد این رتبه به A برگشته است.

عبدالرحمن راسخ افزود: در این دوره تلاش کرده‌ایم با سایر نهادهای علمی و دانشگاهی ارتباط فعال و تنگاتنگی داشته باشیم، همچنین ۲ تفاهم نامه با انجمن‌های دیگر منعقد شده است.

وی ادامه داد: در فرهنگستان علوم به‌ خصوص شاخه ریاضی حضور فعال داریم و همینطور در جلسات وزارت علوم به طور مرتب شرکت می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha