۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85572901
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه بیرجند در ۱۸ رشته جدید دانشجو می‌پذیرد

۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴
کد خبر: 85572901
دانشگاه بیرجند در ۱۸ رشته جدید دانشجو می‌پذیرد

بیرجند - ایرنا - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند گفت: در یکسال گذشته مجوز ۱۸ رشته تحصیلات تکمیلی و کارشناسی برای این دانشگاه از شورای گسترش آموزش عالی کسب اخذ شد و از مهر امسال در این رشته‌ها دانشجو پذیرش می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید جواد حسینی واشان روز دوشنبه در نشـست مسئولان اجرایی دانشگاه با مشاوران و مدیران مدارس و رسانه‌های اسـتان که به منظور معرفی دانشگاه بیرجند و امکانات و ظرفیت‌های جذب دانشجویان در سال تحصیلی پیش‌رو برگزار شد افزود: برای دوره دکترا حدود پنج دانشجو و در دوره ارشد بین چهار تا ۱۵ دانشجو پذیرش خواهند شد.

وی بیان کرد: دانشگاه بیرجند با بیش از ۳۵۰ عضو هیات علمی، حدود ۱۲ هزار دانشجوی فعال و بیش از ۵۰ گروه آموزشی در شرق کشور به عنوان دانشگاه جامع مشغول فعالیت است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: با توجه به تلاش‌هایی که در یک سال اخیر انجام شد پارسال موفق به دریافت مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی - مولکولی و امسال مجوز کارشناسی چهار رشته علوم اقتصادی، زبان و ادبیات عرب، مهندسی معماری و بیم سنجی شدیم.

وی از اخذ مجوز تحصیلات تکمیلی رشته حقوق برای نخستین بار در استان خبر داد و افزود: دانشگاه بیرجند بعد از دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان دومین دانشگاه کشور دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته حقوق را پذیرش خواهد کرد.

حسینی واشان با اشاره به اخذ مجوز ۱۴ رشته تحصیلات تکمیلی در دانسگاه بیرجند ادامه داد: رشته کارشناسی ارشد مترجمی زبان عربی و رشته‌های مقطع دکترا شامل علوم زمین گرایش پترولوژی، مهندسی عمران گرایش سازه، علوم و مهندسی باغبانی گرایش فیزیولوژی تولید و پس از برداشت گیاهان باغبانی و رشته علوم و مهندسی آب گرایش آبیاری و زهکشی از ابتدای مهر دانشجو می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: در زمینه جذب هیات علمی نیز در یکسال گذشته بیش از ۲۰ نفر در رشته‌های مختلف به ویژه علوم انسانی جذب شدند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند تاکید کرد: اکنون در مقطع دکترا حدود ۵۲ رشته و در مقطع کارشناسی ارشد ۱۹۷ رشته در دانشگاه فعال است.

دانشگاه بیرجند در ۱۸ رشته جدید دانشجو می پذیرد

وی افزود: در دوره دکترا هزار و ۵۰ دانشجو و در دوره کارشناسی ارشد سه هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند و اخذ مجوز رشته‌های جدید با توجه به سیاست‌های کلان توسعه، مزیت مهمی برای دانشجویان و توسعه منطقه خواهد بود.

حسینی واشان بیان کرد: با وجود کاهش دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه بیرجند در کنار ایجاد رشته‌های جدید شاهد افزایش و ماندگاری ۲ تا سه درصدی دانشجویان هستیم.

وی عنوان کرد: به دنبال این نیستیم دانشجو یا دانش آموزی که شایستگی پذیرش در دانشگاه‌هایی مانند شریف، تهران و از این قبیل را دارد به سمت بیرجند جذب کنیم اما در برخی رشته‌ها دانشگاه بیرجند نسبت به دانشگاه‌های استان‌های همجوار دارای مزیت بوده و رشته‌های برتری دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند تاکید کرد: صرفا نام دانشگاه نمی‌تواند عامل موفقیت دانشجویان باشد بلکه فعالیت‌ها و انگیزه اعضای هیات علمی، تحرک و پویایی آنها در موفقیت دانشجویان تاثیر بسزایی دارد.

وی یادآور شد: در یک سال گذشته مجوز پنج مجله علمی با گرید معتبر وزارت علوم در دانشگاه بیرجند کسب شد که این افتخار در کمتر دانشگاهی رخ می‌دهد و نشان دهنده تحرک و پویایی اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه است.

حسینی واشان با اشاره به اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها دانشگاه بیرجند افزود: این اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت اختصاص پیدا کرده که اختصاص آن و تجهیز کارگاه‌ها به رشد و بالندگی بیشتر دانشجویان و اعضای هیات علمی کمک خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha