۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85573476
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

توسعه عمودی، نیاز اساسی شهر بجنورد 

۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۶
کد خبر: 85573476
توسعه عمودی، نیاز اساسی شهر بجنورد 

بجنورد-ایرنا- رییس کمیسیون ویژه اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: توسعه عمودی و بلندمرتبه سازی، نیاز اساسی شهر است، با توجه به کمبود زمین در مرکز استان باید بلندمرتبه سازی مورد توجه قرار گیرد.

سید محسن موسوی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: البته بلندمرتبه سازی ضوابط و شرایط دارد که باید مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش تراکم و توسعه بلندمرتبه سازی سبب افزایش درآمدهای شهرداری می شود افزود: افزایش مجوزهای بلندمرتبه‌سازی و تراکم‌ فروشی درآمد شهرداری را تقویت می کند.

وی تصریح کرد: افزایش تراکم با نگاه و رویکرد حمایت از سرمایه گذاری، زمینه های توسعه شهر را فراهم می کند زیرا با افزایش تراکم و کاهش محدودیت های تراکم، سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در ساخت و ساز می یابند.

موسوی اظهار کرد: امکان توسعه عمومی شهر بجنورد و افزایش تراکم در ۱۵ محله شهر وجود دارد که معابر جنوب و غرب شهر بجنورد از جمله معابری است که امکان توسعه عمودی شهر در آن فراهم است.

وی افزود: همچنین حومه شهر بجنورد و منطقه گردشگری حمزانلو، برخی مناطق حاشیه ای و سکونتگاه غیر رسمی بجنورد مستعد افزایش تراکم و توسعه عمودی است.

وی با اشاره به محدودیت زمین در شهر بجنورد گفت: اعطای مجوزهای بلند مرتبه‌سازی می‌تواند در ایجاد ارزش افزوده و ثروت برای مردم بسیار تاثیرگذار باشد، در این شهر امکان توسعه افقی محدود است و البته توسعه افقی شهر سبب حاشیه نشینی و افزایش سکونتگاه‌های غیر رسمی می‌شود که در نهایت، افزایش هزینه‌های شهرداری را به دنبال دارد.

رییس کمیسیون ویژه اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد تاکید کرد: اکنون بهترین راهکار، بلندمرتبه سازی در بجنورد است که البته نیازمند تصمیمات خاص مدیریتی است، زیرا باید افزایش تراکم مبنتی بر زیست پذیری شهر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تراکم و توسعه عمودی شهر، علاوه بر افزایش اقبال سرمایه گذار به ساخت و ساز، سبب تعدیل قیمت زمین و مسکن خواهد شد.

بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha