پرونده اسیران صهیونیست بار دیگر سران تل‌آویو را به جان هم انداخت

تهران- ایرنا- درپی ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر بازگرداندن اجساد ۶ اسیر صهیونیست از نوار غزه، تعدادی از سران و مقامات این رژیم به جان هم افتاده و یکدیگر را درباره عملکرد ضعیف تل آویو در این پرونده سرزنش کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» امروز سه شنبه به نقل از ارتش و سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم (به شاباک) مدعی شد که این رژیم اجساد ۶ اسیر صهیونیست را در یک تونل در منطقه «خان یونس» در جنوب نوار غزه پیدا و به سرزمین های اشغالی بازگردانده است.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به ادعای ارتش این رژیم با پافشاری بر سیاست شکست خورده این رژیم در پیام رسان ایکس(توئیتر سابق) گفت: اسرای اسرائیلی باید با فشار سنگین نظامی به خانه برگردند.

ارتش رژیم صهیونیستی حملات خود به نوار غزه از بیش از ۱۰ ماه پیش را برای دستیابی به دو هدف نابود کردن جنبش حماس و آزاد کردن اسیران صهیونیست آغاز کرد اما تاکنون نه تنها در دستیابی به این اهداف ناکام مانده بلکه شماری از اسیران صهیونیست نیز به علت بمباران های خود ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه کشته شده اند.

در شرایطی که سازمان ملل و نهادها و کشورهای جهان درباره استفاده رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی هشدار داده اند، بن گویر امروز دوشنبه افزود: توقف ارسال سوخت و کمک های بشردوستانه به نوار غزه از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار ارتش اسرائیل قرار گیرد.

این مقام صهیونیست، بار دیگر بر مخالفت خود با دستیابی به توافق با مقاومت فلسطین برای برقراری آتش بس و تبادل اسیران تاکید کرد و چنین توافقی را به زعم خود، باعث هلاکت بقیه اسرای صهیونیست دانست.

در مقابل، «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیسی طی پیامی در پیام رسان ایکس با انتقاد از عملکرد کابینه این رژیم به ریاست «بنیامین نتانیاهو» در پرونده اسیران صهیونیست نوشت: روزها می گذرد و ما تعداد بیشتری از اسرا را از دست می دهیم. باید همین حالا برای تبادل اسرا، (با حماس) به توافق برسیم.

«یائیر گولان» معاون اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز با انتقاد از نخست وزیر این رژیم گفت: نتانیاهو سیاستمداری نیست که بتواند آینده سیاسی خود را به خاطر آزادی اسرا به خطر اندازد بلکه او آدم حقیری است که امید به آزادی آنها را از بین می برد.

در مقابل این حملات و انتقادات، نتانیاهو که متهم شماره یک مرگ اسرای صهیونیست است، گفت: من به خانواده های (اسرای صهیونیست) تسلین می گویم و اسرائیل تمام تلاش خود را برای برگرداندن اسرا، زنده یا مرده خواهد کرد.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز در اعترافی ضمنی به شکست این رژیم در تلاش برای آزادی اسرا، گفت: ما باید همه راه های ممکن برای بازگردان اسرا به خانواده ها و مرده‌ها به گورها را امتحان کنیم.

پسر یکی از اسرای صهیونیست که جسدش در غزه پیدا شده نیز اعلام کرد که احتمالا پدرش و دیگر اسرای صهیونیست در بمباران‌های ارتش رژیم اسرائیل کشته شده اند.

به گزارش ایرنا، خانواده های اسرای صهیونیست دیروز سه شنبه در مسیر عبور کاروان همراه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در تل‌آویو تظاهرات کردند و خواهان بسته شدن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین شدند. آنها همچنین با تجمع در مقابل هتل محل اقامت بلینکن خواستار امضای توافق آتش‌بس و تبادل اسرا با جنبش حماس شدند.

وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و اسحاق هرتزوگ رئیس و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو دیدار کرد.

اخیرا نیز خانواده های اسرای صهیونیست با تجمع جلوی محل اقامت «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم، از وی خواسته بودند تا مانع کارشکنی نتانیاهو در مذاکرات برای رسیدن به توافق آتش بس شود.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha