مهارت‌افزایی دانش‌آموختگان، لازمه اشتغال پایدار در اصفهان است

اصفهان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: لازمه اشتغال پایدار در این استان، مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموختگان مراکز علمی و دانشگاه‌هاست.

محمدرضا مصلحی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعامل آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به‌منظور ارتقای مهارت دانشجویان و جوانان جویای کار با هدف توسعه مهارت‌ها و تدوین رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز بازار کار ضروری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان اظهار داشت: باید دانش و علم را به کار، فعالیت و تولید تبدیل کرد و لازمه تحقق این امر، مهارت‌آموزی است.

مصلحی با بیان اینکه بررسی نظام‌های آموزشی موفق دنیا نشان داد که ضعف آموزشی کشورمان ناشی از «عرضه محوری» است، خاطرنشان کرد: بر این اساس، تلاش می‌شود بر رویکرد آموزشی جدید مبتنی بر «سفارش محوری» که حلقه مفقوده آموزش مهارت‌هاست، متمرکز شویم.

به گفته وی، توسعه آموزش‌های مهارتی در شرایط کنونی برای شتاب‌دهی به فرآیند تولید، امری حیاتی است زیرا سرمایه‌گذاری‌ زیربنایی و افزایش تجهیزات و به‌طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی دارای مهارت، بدون استفاده خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان یادآور شد: ۲ طرح موفق آموزش‌های دوگانه و مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در زمان حاضر در این استان اجرا و آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای، علمی و بر مبنای نیاز جامعه ارائه می‌شود.

مصلحی تصریح کرد: صاحبان صنایع و صنوف با دید مسوولیت اجتماعی و به‌عنوان حلقه مفقوده آموزش‌های مهارتی، همکاری خوبی با سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در این زمینه دارند.

به گزارش ایرنا، ۵۴ مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی و حدود یک‌هزار و ۲۵۰ آموزشگاه آزاد بخش خصوصی در استان اصفهان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha