شبکه فیبر نوری با اختصاص ۱۵ میلیارد ریال در شاهرود توسعه یافت

شاهرود - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه سمنان گفت: شبکه فیبر نوری با اجرای بیش از یکهزار و ۵۰۰ متر حفاری، لوله‌گذاری، فیبرکشی و استخراج ۲ حوضچه مخابراتی با هزینه ۱۵ میلیارد ریال در شاهرود توسعه یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید دارایی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اظهار کرد: در ادامه همکاری و تعامل مخابرات استان سمنان با اداره‌ها و سازمان‌های استان، طرح واگذاری فیبر اختصاصی به شهرداری بیارجمند، سازمان نظام مهندسی و مسکن و شهرسازی شهرستان شاهرود اجرایی شد.

وی افزود: به منظور افزایش کیفیت ارتباط و انتقال داده‌ها جهت تسهیل در تداوم ارایه خدمات شهری و سرویس‌های الکترونیک شهرداری به مردم، شبکه فیبرنوری شهرداری بیارجمند توسط مخابرات استان انجام شد.

مدیر مخابرات منطقه سمنان تصریح کرد: بستر ارتباطی فیبرنوری، زمینه ارتباطی مناسبی را میان شهرداری مرکزی، مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری شاهرود فراهم می‌کند تا این مجموعه بتواند خدمات بهتری را در کوتاه‌ترین زمان و با استفاده از سامانه‌های نرم‌افزاری به ساده‌ترین روش ارایه کند.

وی با اشاره به اینکه فیبر نوری اساسی‌ترین نیاز برای تحقق شهر هوشمند است، ابراز کرد: تعامل بیشتر سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی با مخابرات در این زمینه ضرورت دارد.

مدیر مخابرات منطقه سمنان از تجهیز سازمان نظام مهندسی و همچنین مسکن و شهرسازی این شهرستان به فناوری فیبر نوری مخابرات خبر داد.

وی تاکید کرد: تداوم این همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری در این بخش منجر به ارایه خدمات الکترونیکی پایدار و جلب رضایت شهروندان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مخابرات ایران توسعه اینترنت مبتنی بر فیبرنوری را در دستور کار خود قرار داد و ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری را هدف‌گذاری کرد.

ایجاد «حساب توسعه شبکه فیبرنوری» با سرمایه اولیه ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای تامین مالی طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، در نظر گرفتن مشوق برای اتصال فیبرنوری توسط اپراتورهای اینترنت، اعطای «پروانه خدمات و شبکه یکپارچه» UNSP به هفت اپراتور، از جمله اقداماتی است که برای دستیابی و تحقق وعده دولت در حوزه فیبرنوری انجام شده است که باعث سرعت گرفتن این طرح ملی خواهد شد.

استان سمنان در حوزه ارتباطات جایگاه بسیار خوبی دارد، به طوری که در حوزه خدمات اینترنت پرسرعت مخابرات منطقه سمنان ۸۵ هزار مشترک ADSL دارد و حدود ۲۰ الی ۲۵ هزار نفر نیز مشترک ADSL اپراتورهای دیگر جز مخابرات هستند.

در مجموع ۱۱۰ هزار مشترک اینترنت ADSL در استان سمنان وجود دارد، و با توجه به وجود ۲۵۰ هزار خانواده در این استان، ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ADSL خانگی در استان سمنان ۴۰ الی ۴۵ درصد برآورد می شود که در این شاخص سمنان، رتبه دوم کشور را دارد.

ظرفیت اشتراک ۷۰ هزار فیبر نوری در استان سمنان وجود دارد و اکنون هشت هزار مورد به بهره‌برداری رسیده است.

فیبرنوری طرحی است که نتیجه و حاصل آن در سال‌های آینده مشاهده خواهد شد. زمانی که نسل پنجم اینترنت و استفاده کاربردی از هوش مصنوعی در زندگی روزمره به یک نیاز مهم بدل می‌شود، فیبرنوری می‌تواند راهگشا باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha