۴۲۹ روستای استان سمنان در دولت سیزدهم به اینترنت پرسرعت دسترسی یافتند

سمنان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: توسعه زیرساخت‌های فناوری ارتباطات از رویکردهای جدی دولت سیزدهم است و در این دولت ۴۲۹ روستای استان به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدیاسر حسن پور روز شنبه به مناسبت پانزدهم مهر روز روستا و عشایر به رسانه ها افزود: بر همین اساس، توسعه اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات در روستاهای استان ۲۱۱ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اقدام‌های استانی در دولت سیزدهم، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و کاهش شکاف دیجیتالی در سطح کشور را در روستاها از مهمترین تکالیف وزارت ارتباطات عنوان کرد.

وی بیان کرد: توسعه بستر ارتباطات صوت، دیتا و پهن‌باند از وظایف ذاتی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح روستاهای استان است و با تلاش و جدیت، پیشرفت های زیادی در این بخش در روستاهای استان رقم خورد و شبکه ملی اطلاعات به طور گسترده توسعه یافت.

حسن پور با اشاره به اینکه روستاییان و عشایر در رشد اقتصادی و توسعه کشور نقش کلیدی ایفا می‌کنند و باید سعی کرد شکاف دیجیتال را کاهش داد، افزود: از ابتدای دولت تاکنون بیش از ۴۲۹ روستا به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند که دسترسی این تعداد روستا در این مدت بی‌سابقه بوده است.

ایجاد چهار سایت اینترنت نسل پنج تلفن همراه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان ادامه داد: تا پایان امسال باقی مانده روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند و تا سال ۱۴۰۳ هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار بدون این دسترسی نخواهد بود.
حسن پور بیان کرد: وضعیت اتصال روستاهای استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات از تعداد ۱۳۸ روستا به ۴۲۹ روستا افزایش یافت.

وی تاکید کرد: اکنون همه شهرهای استان سمنان از اینترنت نسل سوم و چهارم برخوردارند و راه‌اندازی چهار سایت جدید ایرانسل از نوع اینترنت نسل پنجم در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تاکید کرد: تلاش می‌شود تا پایان سال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که اقدامی جهادی و ارزشمند است.

استان سمنان در حوزه خدمات اینترنت پرسرعت ۸۵ هزار مشترک ADSL دارد و حدود ۲۰ الی ۲۵ هزار نفر نیز مشترک ADSL اپراتورهای دیگر به جز مخابرات هستند.

۱۱۰ هزار مشترک اینترنت ADSL در استان سمنان وجود دارد که نشان می‌دهد ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ADSL خانگی در استان سمنان ۴۰ الی ۴۵ درصد است که در این شاخص سمنان، رتبه دوم کشور را دارد.

ظرفیت اشتراک ۷۰ هزار فیبر نوری در استان سمنان وجود دارد و اکنون هشت هزار مورد به بهره‌برداری رسیده است.

سمنان پس از تهران، دومین استان برخوردار در حوزه زیرساخت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha