۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85574054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چهار خطه شدن محور اهواز - چذابه امنیت سفر زائران را بیشتر کرده است

اهواز - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان‌ گفت: چهار خطه شدن بیش از ۹۰ درصد محور اهواز - چذابه باعث ارتقا امنیت زائران و کاهش تصادفات شده است.

مسعود بیات منش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: فعالیت محور اهواز به چذابه از سال‌های قبل شروع شد و تا پایان امسال به طور کامل چهار خطه می شود.

وی با اشاره به محور اهواز- خرمشهر افزود: این‌ محور بیشترین تردد را در بحث اربعین و راهیان نور داشته و پیش‌بینی می‌کنیم با رونق گرفتن بندر خرمشهر و مرز دریایی آبادان، به یک‌محور استراتژیک تبدیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: ۱۰ کیلومتر از این محور در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد که در پیک بازگشت زائران بسیار موثر بوده و باعث افزایش ایمنی مسیر می‌شود.

وی تصریح کرد: ۵۰ کیلومتر محور اهواز - خرمشهر با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شده و ۵۰ کیلومتر مابقی آن نیز با تامین منابع مالی از طریق نفت و کمک‌های دولت چهاردهم انجام می شود.

بیات منش گفت: سومین محور ما عبدالخان به سمت بستان است که دسترسی استان‌های شمالی به مرز چذابه را ۱۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند. امسال برای اولین‌بار یک ردیف ملی به این محور اختصاص داده شد و ۱۰ کیلومتر آن نیز به پیمانکار واگذار شد.

وی در پایان گفت: برای تکمیل این سه محور ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدوارم با نگاه ویژه مسئولان بتوانیم خدمت کوچکی به مردم خوزستان ارائه دهیم.

پایانه مرزی چذابه یکی از گذرگاه های زائران اربعین حسینی به کشور عراق است.

تاکنون بیش از یک‌ میلیون زائر ایرانی و خارجی از مرزهای خوزستان وارد کشور عداق شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha