۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۰۹
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85574201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

امام‌جمعه خرمشهر: اربعین جلوه‌ای زیبا از یکدلی در برابر ظالمان است

آبادان - ایرنا - امام جمعه خرمشهر گفت: اربعین حسینی جلوه ای زیبا از یکدلی و وحدت مسلمان در برابر ظالمان جهان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد جواد عادل‌پور سه‌شنبه شب در میان زائران اربعین حسینی در شلمچه اظهار کرد: برخلاف فضاسازی سیاسی صهیونیست‌ها و استکبار جهانی حضور میلیون‌ها نفر از مسلمانان شیعه و سنی، حتی غیرمسلمان در آیین اربعین حسینی نسبت به سال‌های گذشته باشکوه‌تر است.

وی حضور در اربعین حسینی را فرصتی مناسب به منظور شناخت دوباره اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) دانست و افزود:حضور پر شور ایرانیان در کنار برادران عراقی حاوی پیامی راهبردی به سران جهان است.

امام جمعه خرمشهر، یکی از راه‌های زنده نگهداشتن حماسه کربلا را شرکت در پیاده روی اربعین حسینی دانست و گفت: اربعین نمایش وحدت مسلمانان در برابر ظالمان است.

حجت الاسلام عادل‌پور گفت: حضور میلیونی زائران در پیاده‌روی اربعین جلوه‌های زیبایی از ارادت مسلمانان جهان به اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین (ع) به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه این رویکرد باید آنچنان تقویت شود که سال به سال شاهد رونق بیشتر حضور مردم و تلاش های مردمی در این عرصه باشیم، گفت: خوشبختانه در بخش توجه و توسعه زیرساخت‌ها هرآنچه باید انجام گیرد توسط مدیران صورت گرفته و تاکنون نیز خوش درخشیده‌اند.

امام جمعه خرمشهر اظهار کرد: مواکبی که به زائران حسینی خدمت می‌کنند در واقع به امام حسین (ع)و یاران با وفایش خدمتگزاری می‌کنند.

وی با قدردانی از همه نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و سایر دست اندرکاران ستاد اربعین خوزستان بیان کرد: همه باید بدانید خدمات رسانی به زائران به هر شکل ممکن از ارزش رفیعی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی(ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha