۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین در شلمچه مستقر شد

آبادان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به آغاز تدریجی بازگشت زائران اربعین به کشور گفت: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران حسینی در شلمچه مستقر شد.

به گزارش ایرنا، محمد جولانژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در مرز شلمچه اظهار کرد: با نزدیک شدن به اربعین حسینی و با توجه به مدیریت سفر زائران هم اکنون اصلی‌ترین دغدغه مسئولان بازگشت زوار از مبادی از شلمچه و چذابه به اقصی نقاط کشور با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.

وی افزود: اقداماتی خوبی در ۲ ماه اخیر در قالب کمیته حمل و نقل و سوخت اربعین استان خوزستان انجام شده و با همکاری استانداری تامین خودروهای حمل و نقل زائران با استفاده از تشکل‌ها، انجمن‌های صنفی استان و به خصوص شرکت‌ها و صنایع بزرگ همانند صنایع نفتی، کشاورزی و پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته است.

جولانژاد گفت: با توحه به اقدامات انحام شده هم اکنون جابجایی زائران از ۲ گذرگاه اربعین چذابه و شلمچه به مناطق مختلف کشور به صورت روان و بدون مشکل در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: اکنون در حال برنامه‌ریزی برای جابجایی زائران در اواخر هفته هستیم تا به بهترین شکل ممکن زائران به اقصی نقاط استان و کشور منتقل شوند.

وی خاطرنشان کرد: همه شرکت‌های بخش خصوصی حمل و نقل کالا و مسافر خوزستان و استان‌های معین؛ فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، اصفهان و تهران در پایانه مرزی شلمچه و چذابه مستقر شدند تا زائران را به استان‌های خود منتقل کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی(ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان است و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha