برداشت برنج در ۹۹ درصد شالیزارهای محمودآباد

ساری- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد برداشت برنج در ۹۹ درصد اراضی شالیزاری در این شهرستان در کشت اول خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، محمد هادی‌زاده روز چهارشنبه با اشاره به کشت برنج در ۱۷ هزار و هکتار ۵۴۵ اراضی شالیزاری شهرستان محمودآباد، گفت: تاکنون ۹۹ درصد برنج کشت نحست در مزارع شالیزاری این شهرستان برداشت شد که همه آنها با کمباین ویژه برنج درو بود.

وی افزود: تاکنون ۱۰۰ هزار و ۵۲۱ تن شلتوک شامل، ۹۸ هزار و ۸۳۲ تن ارقام محلی و ۱۰۰ هزار ۶۸۹ تن ارقام پرمحصول از این مزارع برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: با توجه به اینکه همه شالیزاری‌های این شهرستان با روش آبیاری تناوبی کشت شدند، ۶ هزار و ۹۶۵ هکتار رتون و هشت هزار و ۶۸۸ هکتار کشت مجدد برنج در این شهرستان انجام شد.

هادی زاده افزود: کشاورزان با پرهیز از سوزندان کاه و کلش در مزارع بعد از برداشت برنج، با توجه به ارزش اقتصادی کاه و کلش، این محصول یک منبع درآمدزایی برای شالیکاران و یک منبع غذایی خوب برای خوراک دام است.

به گزارش ایرنا، نخستین برداشت شالی برنج بیست و یکم تیرماه امسال به صورت رسمی با حضور استاندار مازندران در بابل آغاز و طبق آمار جهاد کشاورزی تا کنون برداشت محصول شالی از حدود ۱۰۰هزار هکتار از اراضی استان انجام شد، یعنی هریک از شالیکوبی ها به خصوص مناطق مرکزی استان روزانه حدود ۱۰ تن شالی را به برنج سفید تبدیل می‌کنند.

یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.

برداشت برنج در ۹۹ درصد شالیزارهای محمودآباد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha