پنج طرح تولیدی کشاورزی در شهرستان اردبیل افتتاح شد

اردبیل - ایرنا - پنج طرح تولیدی کشاورزی شامل گلخانه و مجتمع تولید طیور روز چهارشنبه طی آیینی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی در شهرستان اردبیل به بهره‌‎برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از ۴۱۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

نوبخت اژدری با اشاره به آغاز بهره‌برداری از ۱۸ قطعه مجموعه شهرک گلخانه‌ای سامیان اردبیل گفت: بهره‌برداری از قطعات باقی‌مانده این شهرک نیز تا پایان شهریور انجام خواهد شد.

پنج طرح تولیدی کشاورزی در شهرستان اردبیل افتتاح شد

در این آیین چهار طرح گلخانه تولید محصولات صیفی و گل رز هلندی با مجموع مساحت هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع و با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲ نفر در مجتمع گلخانه‌ای سامیان اردبیل بهره‌برداری شد.

همچنین در این آیین یک طرح پرورش مرغ مادر گوشتی با ظرفیت تولید سالانه بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار عدد تخم مرغ نطفه‌دار و بیش از چهار میلیون و ۱۳۰ هزار قطعه جوجه یکروزه با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶ نفر در روستای تقی دیزج از توابع شهرستان اردبیل بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل دارای ۲۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ای بهره‌برداری‌شده است که ۱۳۰ هکتار آن در سه سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و ۲۰۰ هکتار دیگر نیز هم‌اکنون در حال اجرا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha