۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85574805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمایت تشکل‌های فرهنگیان انقلابی اصفهان از وزیر پیشنهادی آموزش‌ و پرورش

اصفهان–ایرنا- تشکل‌های فرهنگیان انقلابی استان اصفهان با ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی از «علیرضا کاظمی»، وزیر پیشنهادی آموزش‌ و پرورش، حمایت کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش اصفهان، در نامه تشکل‌های فرهنگیان انقلابی استان که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است: با توجه به حساسیت دستگاه تعلیم‌ و تربیت، توصیه می‌شود وزارت آموزش‌ و پرورش بصورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و وزیر پیشنهادی که از بدنه این وزارتخانه بوده و دارای سوابق خوبی در سطوح مختلف مدیریتی در این عرصه است، با رأی اعتماد بالا بعنوان وزیر انتخاب شود.

نویسندگان این نامه افزودند: با انتخاب وزیر پیشنهادی برای سکانداری آموزش و پرورش، در آستانه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، این وزارتخانه از بلاتکلیفی خارج و سال تحصیلی قوی و پرشور آغاز شود.

در نامه تشکل های فرهنگیان انقلابی اصفهان تأکید شده است:علاوه بر انتخاب وزیر کارآمد، پشتیبانی قوی مجلس بویژه در تخصیص اعتبارات لازم، قراردادن سهم مناسب از بودجه عمومی، نظارت مستمر کمیسیون آموزش و تحقیقات بر اجرای برنامه‌های وزیر مربوطه و اسناد بالادستی بویژه سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش، موجب بهبود روند تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد مورد نیاز جامعه و اصلاح امور جامعه از جمله در زمینه فرهنگی خواهد شد.

در این نامه خود تاکید شده است: با توجه به نقش کلیدی وزیران و اعضای کابینه دولت در پیشبرد امور جامعه و مردم، دقت در بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به گونه‌ای که هم در سریعترین زمان ممکن، دولت قوی و کارآمد شکل بگیرد و هم از ورود افراد ناکارآمد و مساله‌دار به دولت جلوگیری شود.

تشکل های انقلابی فرهنگیان انقلابی استان اصفهان در پایان نامه خود نصب‌العین قرار دادن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را انتظار همگان از مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی(متولد ۱۳۴۴ مشهد) تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان یکی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ایران است که بیشتر بدلیل فعالیت‌هایش در حوزه آموزش و پرورش شناخته می‌شود.

وی در مقاطع مختلف مسوولیت‌های گوناگونی در این حوزه بر عهده داشته است که یکی از مهمترین مسوولیت‌های او سرپرستی وزارت آموزش و پرورش در شهریور ۱۴۰۰ بود؛ در آن زمان حسین باغگلی بعنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه رای لازم را برای حضور در دولت سیزدهم از مجلس کسب نکرد و محسن حاجی میرزایی وزیر وقت از مسوولیت خود استعفا کرد تا رییس جمهور بنا بر برنامه‌ها و مصالح خود سرپرست این وزارتخانه را تا زمان معرفی وزیر پیشنهادی بعدی انتخاب کند.

کاظمی همچنین پیش از این قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، مشاور وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان دانش‌آموزی بود.

معاون پرورشی و فرهنگی، معاون آموزش متوسطه، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی از دیگر سوابق اجرایی کاظمی است.

فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ اَمُرداد به هیأت رییسه مجلس ارائه شد و رییس جمهور روز شنبه ۲۷ مرداد برای دفاع از کابینه پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی رفت.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز دوشنبه ۲۲ اَمُرداد بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزیران پیشنهادی دولت را در ۲ شیفت آغاز کردند؛ وزیران پیشنهادی دولت در هفته گذشته در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و کمیسیون‌ها هم نتیجه بررسی‌ها و جمع‌بندی را به هیات رییسه اعلام کردند.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم از شنبه ۲۷ اَمُرداد آغاز شد و این روند بصورت ۲ شیفت در صحن علنی مجلس تا امروز چهارشنبه ادامه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha