پنج هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در نیشابور آماده افتتاح است

مشهد- ایرنا- فرماندار ویژه نیشابور گفت: در آستانه فرا رسیدن هفته دولت ۱۰۳ طرح با اعتبار پنج هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال در بخش های تامین و توزیع آب شرب، بهداشت، راه، تامین برق و روشنایی، توسعه شهری و روستایی، آموزش، محرومیت زدایی، مخابرات و گردشگری در این شهرستان آماده افتتاح است.

مهدی دونده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هفته دولت ۱۱ طرح آب‌رسانی و توسعه شهری با اعتبار ۱۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

وی ادامه داد: هشت طرح تامین و توزیع آب با اعتبار هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال و ۶ طرح کشاورزی در حوزه های خط انتقال آب، احیای قنات، پرورش اسب و کشت گیاهان دارویی با اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است.

فرماندار نیشابور گفت: ساخت هشت واحد مسکونی محرومان کمیته امداد، اجرای ۵۳ طرح مخابراتی با اعتبار ۶۲۰ میلیارد ریال، توسعه ۱۲ سایت بی.تی.اس تلفن همراه در نیشابور، ساخت چهار سایت جدید همراه اول و ارتقای هشت سایت قدیمی و توسعه ۱۰ هزار متر فیبر نوری از جمله دیگر طرح های هفته دولت است.

دونده افزود: سه طرح دانشگاه نیشابور با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و ۱۵ طرح شهرداری با اعتبار ۳۷۰ میلیارد ریال و چهار طرح شرکت برق در بخش مرکزی با ۱۲۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های هفته دولت است.

وی اظهار کرد: آسفالت راه های روستایی "قاسمیه، برمهان، نوبهار، دهنولگزی" و همچنین روکش آسفالت و لکه گیری مسیر نیشابور - مشهد و نیشابور - سبزوار با ۸۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

فرماندار نیشابور از افتتاح ۴۶ طرح توسعه روستایی و دهیاری ها با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ۲ طرح صنعتی در زمینه تولید انواع دستگاههای حفاری و دستگاههای تراشکاری و ماشین کاری فلزات با اعتباری افزون بر ۴۲۳ هزار میلیون ریال نیز در این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

دونده افزود: از هفته دولت سال گذشته تا به امروز تعداد ۲۷۱ طرح با اعتبار ۱۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال در سطح شهرستان افتتاح شده و به بهره برداری رسیده است.

هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۰ منافقان با انفجار در دفتر نخست وزیری ایران محمد علی رجایی رییس جمهوری و محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت کشورمان ایران را ترور کردند از این رو دوم تا هشتم هر سال هفته دولت نام گذاری شده است که در آن فعالیتها، اقدامات و تلاشهای دولتها ارائه و عرضه می شود.

شهرستان نیشابور در ۲ بخش سرولایت و مرکزی دارای چهار شهر "بار"، "خور"، "چکنه" و نیشابور است و با ۳۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha