۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85575748
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

گیلان مرکز درمان ناباروری برای کشورهای حاشیه خزر است

رشت - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه در گذشته حوزه بهداشت و درمان در استان با مشکلات زیادی مواجه بود، گفت: با توسعه امکانات و سرمایه گذاری‌ها در این حوزه هم‌اینک از کشورهای حاشیه خزر و دیگر کشورهای منطقه برای درمان به ویژه درمانهای ناباروری به این استان سفر می‌کنند.

آیت‌الله رسول فلاحتی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی شهرستان رشت با تاکید بر اینکه زحمات و تلاش های دولت‌ سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان ستودنی است، اظهار کرد: طی این سالها بخشی از مشکلات گیلان در این حوزه و کمبود زیرساخت ها و امکانات رفع شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: نه تنها در این دولت بلکه با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان افزایش یافت چنانکه بر اساس آمارها طی بیش از ۴ دهه گذشته حجم سرمایه گذاری در این بخش ۱۰۰ برابر شده و این امر موجب افزایش امید به زندگی از ۵۰ به ۷۵ سال و ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه شده‌است.

وی بیان کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ خدمات شایسته ای در حوزه بهداشت و درمان به مردم ارائه شد و دایم بر سطح این خدمات افزوده شده و می شود.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب شاهد حضور پزشکان عمومی خارجی در گیلان و ایران بودیم اما هم‌اینک ۷۰ هزار پزشک متخصص ایرانی در حال ارائه‌ خدمت به مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: پیچیده‌ترین عمل‌های جراحی در داخل کشور و نیز استان گیلان توسط پزشکان مجرب ایرانی انجام می‌شود.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد داروهای درمانی در کشور تولید می‌شود این در حالی است که قبل از انقلاب در تمامی این موارد وابسته‌ به کشورهای خارجی بودیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان ضمن تبریک روز پزشک بیان کرد: مردم به علم و دانش پزشکان ایمان و اعتماد دارند؛ این قشر نزد مردم از احترام خاصی برخوردار هستند.

اول شهریور همزمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس خدمات وی به علم پزشکی، تالیفات و فعالیتهای ارزشمند وی در این رشته و نیز بزرگداشت پزشکان این قشر خدوم، روز پزشک نام‌گذاری شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha