۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85576481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج: دغدغه دولت و مجلس رفع مشکلات معیشتی مردم باشد

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج ضمن تبریک هفته دولت گفت: مردم به ویژه جوانان چشم‌انتظار تلاش دولت و مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات مسکن، معیشت و اشتغال هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: مردم امیدوارند رییس جمهور و دولت چهاردهم به شعار خود که همان وفاق ملی و تلاش برای رفع مشکلات مردم است، عمل کرده و در این راه تمام همت خود را به کار گیرند.

وی از دولتمردان خواست غمخوار مردم به ویژه فقرا و محرومان باشند و افزود: دولت با استفاده از ظرفیت‌های موجود، برای توسعه و آبادانی بیشتر کشور از جمله کردستان گام بردارد.

امام جمعه سنندج مدیریت درست کشور را مایه پیشرفت و توسعه دانست و اضافه کرد: دولت از جرگه ملت است و باید همه با هم برای رونق اقتصادی و رفع مشکلات موجود تلاش کنند.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن محکومیت ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بر لزوم برخورد جدی کشورهای اسلامی و قطع رابطه با این رژیم غاصب تاکید کرد.

وی خطاب به سازمان ملل و شورای حقوق بشر نیز گفت: تا کی باید شاهد جنایات رژیم صهیونیستی و شهادت زنان و کودکان بیگناه غزه باشیم که شما عکس العمل نشان دهید.

هزینه‌کرد هزار میلیارد ریالی برای توسعه فضای آموزشی شهرستان سنندج

فرماندار سنندج سخنران پیش از خطبه‌ها نیز اظهار کرد: امسال حدود هفت هزار میلیارد ریال اعتبار زیرساخت اربعین به کردستان اختصاص یافت که ۶۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به طرح روگذر میدان محمدی سنندج است.

حسن عسکری یادآور شد: زیرساخت‌هایی که در رابطه با اربعین در استان ایجاد شده فقط مختص به این ایام نیست بلکه برای استفاده مردم در تمام ایام سال است.

وی به اقدامات دولت در یکسال گذشته در شهرستان سنندج اشاره کرد و گفت: یادواره شمس قریشی، جشنواره موسیقی اقوام ایرانی و جشن هنرهای تجسمی از جمله مهمترین برنامه‌های فرهنگی بود که در شهرستان سنندج برگزار شد.

فرماندار سنندج به توسعه فضای ورزشی در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: هزینه کرد هزار میلیارد ریال برای توسعه فضای آموزشی، آسفالت ۱۵ کیلومتر روستایی و تبدیل شدن هزار و ۵۰۰ هکتار اراصی کشاورزی پایاب سد قشلاق، هزینه کرد ۹۰۰ میلیارد ریالی برای آبرسانی به روستاها، از دیگر اقدامات عمرانی در سال گذشته بوده است.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha