۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85562783
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد زائران اربعین از مرز باشماق باعث تقویت وحدت مذاهب می‌شود

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: حرکت اربعین و تردد زائران از کردستان و مرز باشماق مریوان، فارغ از برکات اقتصادی برای استان، باعث تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: مردم کردستان همواره مهمان نواز بوده و این مهم موجب استقبال بسیار خوب زائران از مرز باشماق برای عزیمت به کربلای معلی شده است.

وی مردم کردستان را مهمان‌نواز و ارادتمند به اهل بیت‌ پیامبر(ص) توصیف کرد و افزود: به زائران اربعین خوشامد می گوییم و از خدمات‌دستگاه‌های خدمت رسان به زائران قدردانی می کنیم.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها به معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی در هفته آینده اشاره داشت و گفت: امیدواریم دولت جدید با تلاش خود برای رفع مشکلات معیشتی و اشتغال، مایه امید برای مردم باشد.

ماموستا رستمی در ادامه خطبه‌ها، به عمل ناپسند تهمت و بهتان پرداخت و بیان کرد: پیامبر(ص) بارها مسلمانان را از تهمت و افترا به دیگران برحذر داشت و بر لزوم حفظ کرامت انسان‌ها تاکید کرده است.

وی خواستار پیروی از دستورات خدا و پیامبر(ص) برای داشتن زندگی اسلامی شد و ادامه داد: سود بالای تسهیلات بانکی مخالف با شریعت و دین اسلام است و باید این مشکل برای همیشه برطرف شود.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha