خطیب جمعه بیرجند: رویکرد وفاق در انتصاب مدیران رعایت شود

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: از دولت انتظار می‌رود به پاس قدردانی ملت و حمایت‌های پدرانه مقام معظم رهبری و همراهی مجلس، در انتصابات بعدی هم رویکرد وفاق ملی رعایت شود و تحت تاثیر جریان خاص قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مصلی المهدی (عج) برگزار شد افزود: رئیس جمهور فردی مومن، باورمند به قرآن و نهج البلاغه است و وظیفه عقلی و شرعی است که از ایشان حمایت کنیم و آرزوی موفقیت برای دولت داشته باشیم تا راه شهید رئیسی را طی کنند.

وی گفت: صحبت دولت از وفاق ملی بسیار خوب است و در تعیین کابینه و وزرا تا حدودی رعایت شده که باعث دلگرمی مومنان بود.

خطیب جمعه بیرجند تصریح کرد: دولت باید مواظب راه‌های نفاق و نفوذ باشد چون دشمن همه روش‌ها را امتحان کرده است و فهمیده که باید از درون نفوذ و از بیرون فشارهای ناجوانمردانه را اعمال کند.

وی افزود: افرادی که ردپایی در فتنه‌ها داشته اند و هیچ پشیمانی نکردند اگر مردم احساس کنند این اشخاص قصد دور زدن رئیس جمهور را دارند باید بدانند که دست آنها را کوتاه و چشمشان را کور می‌کنند.

حجت‌ الاسلام مختاری تکیه بر سه عنصر فرهنگ اسلامی، ولایت و مردم مداری را از علل پایداری نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: منطق استکبار ضد عقل است اما فرهنگ اسلامی مقبول مردم جهان شده و نمونه آن در اربعین دیده می‌شود.

وی افزود: راه عزت و عظمت کشور همین است پس بنای دولت بر تقویت، توسعه و گسترش این سه عنصر باشد.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: وقتی تاریخ را مطالعه کرده و واقعیت‌های امروز را می‌بینیم از قتل هابیل تا کودک کشی‌ها، واقعه کربلا، جنگ‌های جهانی اول و دوم، تحمیل جنگ بر ایران، فتنه مستکبران و جنایت اسرائیل در فلسطین نشان می‌دهد حال بشر هیچ گاه خوب نبوده است.

وی بر بررسی این مساله از سوی نخبگان تاکید کرد و گفت: همه امور جهان برای سعادت انسان خلق شده و شایسته نیست با این فجایع، آرامش و اخلاق را ریشه کن کرد.

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: غده سرطانی فرهنگ و تفکر استکباری عامل اصلی این جنایت‌هاست که بسیار خطرناک بوده چون بشر از باور توحید و معاد جدا شده و تا وقتی در بر این پاشنه بچرخد، جامعه بشریت روی صلح و عدالت را نخواهد دید.

وی گفت: انسانیت در سطح عموم دنیا امروز دیده نمی‌شود پس باید به دنبال درمان این درد باشیم و با توحید می‌توان استکبار را از بین برد تا بشریت به آغوش خدا برگردد.

خطیب جمعه بیرجند افزود: انقلاب اسلامی ایران در همین راستا بود چون مستکبران به دنبال نظم نوین جهانی بودند و می‌خواستند با از بین بردن خرده فرهنگ‌ها، فرهنگ منحط غربی را ترویج دهند که امام راحل پیامبرگونه آمد و امت با آگاهی و تکیه بر فرهنگ اسلامی کار را پیش بردند.

وی با اشاره به سیر انقلاب اسلامی در ۴۵ سال گذشته گفت: علیرغم همه دستاوردهای انقلاب اسلامی اما مشکلاتی هم وجود دارد که باید به دنبال راهکارهایی برای رفع آنها باشیم.

حجت‌ الاسلام مختاری ادامه داد: شرایط امروز اسرائیل نشان می‌دهد که توان رویارویی با جبهه مقاومت را ندارد، آمریکا و اروپا رو به افول است که اینها از برکات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رعایت تقوا موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود گفت: عدالت، حداقل مرحله رعایت تقواست پس به آسانی نباید گناه کنیم و تسلیم شیطان شویم.

امام جمعه موقت بیرجند، تقوای سیاسی را از الزامات سعادت جامعه برشمرد و افزود: تاکید بر ولایت نمونه ای از ادله روشن است و مسائل سیاسی و اجتماعی باید متناسب با ربوبیت الهی پیش برود.

وی با اشاره به دورانی که دین در سیاست جایگاهی نداشت گفت: این مسئله باعث شد که اوضاع دنیا به شرایط امروز برسد و یک سال است که مردم مظلوم فلسطین و غزه کشته می‌شوند ولی دنیا هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد چون حکومت‌ها شیطانی است.

حجت‌ الاسلام مختاری، انقلاب اسلامی را آغازگر دورانی دانست که دین و سیاست را همراه ساخت و اسلام از پستوها بیرون آمد تا در عرصه اجتماع و دنیا همچون خورشید بدرخشد و ابرقدرت‌ها را درمانده کند.

وی بیان کرد: برخی افراد تلاش داشتند انقلاب را منحرف کنند اما موفق نشدند چون نظام اسلامی آرمان پیامبر و اسلام است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امروز وظیفه همگان به ویژه دولتمردان است که تقوای اجتماعی و سیاسی را مورد توجه قرار دهند گفت: در عرصه اجتماع نباید گناه صورت گیرد و راهبرد دولتمردان بر این اساس شکل بگیرد تا تقوای الهی رعایت شود.

وی افزود: در فتنه ۱۴۰۱ برخی افراد از فتنه گران حمایت کردند، اظهار پشیمانی هم نکردند و بر مواضع اسلام و نظام پایبند نیستند بنابراین نباید چنین افرادی در پست‌ها و مناصب به کار گرفته شوند چون باعث بدنامی دولت می‌شوند و چنین افرادی جایگاهی در نظام اسلامی مبتنی بر خون‌های پاک شهدا ندارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha