همراهی مردم نشان از تثبیت نظام جمهوری اسلامی دارد

بیرجند - ایرنا - قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: همراهی مردم در صحنه‌های مختف نشان از تثبیت نظام جمهوری اسلامی دارد و امروز بعد از چهار دهه موقعیت بسیار خوبی برای اسلام و ایران فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام غلامحسین نوفرستی روز چهارشنبه در مراسم محوری گرامیداشت شهدای دولت در مسجد امام حسین (ع) بیرجند افزود: در چنین شرایطی باید از پیامبر اکرم (ص) الگو بگیریم، ایشان بعد از جنگ احزاب منتظر نشد مشرکان ابتدا حمله کنند بلکه به عنوان یک سیاستمدار و امام، صحنه‌ها را مدیریت و زمینه را برای پیروزی‌ها فراهم کرد.

وی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری فرصت خوبی برای دولت چهاردهم فراهم شده است و مجلس نیز رسالت خود را انجام داد، مسئولان در این مقطع زمانی شهادت سیدالشهدای خدمت، به خوبی مساله انتخابات را از جهات مختلف مدیریت کرده و زمینه را برای استقرار دولت چهاردهم فراهم کردند.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: بعد از انقلاب و نظام اسلامی اکنون در مرحله سوم یعنی تشکیل دولت اسلامی هستیم و انتظار داریم دولت چهاردهم با همه توان و با نگاه به اندیشه بلند ولایت و تاسی از شهدای دولت و خدمت اعم از شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی این مسیر را با قدرت ادامه دهد.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی امروز در جهان صاحب اقتدار است و ما نباید منتظر بمانیم چرا که در مباحث اقتصادی، امنیتی و جهاد سیاسی الگوهای زیبایی پیش رو داریم.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به روند توسعه و ترویج دین اسلام در دوران ۲۳ سال بعثت پیامبر (ص) افزود: این دوران به سه دوره دعوت خویشاوندان به اسلام، دعوت عمومی به اسلام و دوران درخشان اسلام در مدینه منوره تقسیم شده که لازم است آن را مطالعه کنیم.

وی بیان کرد: می‌توان زمان استقرار ۱۰ ساله پیامبر در مدینه را دوران درخشان اسلام دانست چون با انجام اقدامات زیربنایی و اعتقادی، اسلام با اقتدار و قوت به عنوان یک الگو به عالم ارایه شد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همه تلاش دشمنان در این مدت فروپاشی حکومت بوده که برای حفظ و استمرار آن باید بیش از پیش بکوشیم.

وی اظهار کرد: تاکنون نهضت‌های مختلفی رقم خورده و دچار آسیب شده اما انقلاب اسلامی با درایت و رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) به ثمر رسیده است.

حجت‌ الاسلام نوفرستی گفت: دشمن در دوره ابتدای انقلاب تلاش داشت که انقلاب و نظام تثبیت نشود و اصل آن دچار آسیب شود لذا همه تلاش یاران امام بر این بود که نظام اسلامی تثبیت شود و با همراهی مردم و حضور در جبهه جنگ و دوران دفاع مقدس، تثبیت نظام رقم خورد.

وی یادآور شد: در دوران انقلاب شاهد حوادث متعددی از جمله تحمیل جنگ، ترور شخصیت‌ها به خصوص دهه ۶۰، شهادت ۷۲ تن از یاران و برجستگان نظام، شهدای دولت، شهدای خدمت و سایرین در سنگرهای مختلف بودیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اکنون نیز همه همت و تلاش مسئولان نظام و انقلاب این است که این نظام بماند و تثبیت شود تا به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) سپرده شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان در هر مرحله از انقلاب، رسالت‌های مهمی بر عهده دارند افزود: مردم بصیر با حضور پرشور در مراسم تشییع شهدای دولت، شهدای خدمت، حضور در جنگ و انتخابات متعدد همراهی خود با امام و نظام و ولایت را نشان دادند.

دوم تا هشتم شهریور (سالروز انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰) هفته دولت نام دارد و این مراسم امروز با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، شماری از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha