دولتمردان قشم با شهدا تجدید میثاق کردند

قشم - ایرنا - همزمان با نخستین روز هفته دولت، فرماندار شهرستان قشم به همراه معاونان و جمعی از مدیران دستگاه های دولتی عصر جمعه با حضور در گلزار شهدای این شهر با آرمان های امام راحل(ره)، شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، سلامت و امنیت تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دیگر مسوولان نظامی و انتظامی این شهرستان مرزی نیز در همراهی با مدیران دولتی با حضور در کنار مزار شهدای بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای آرمیده در این مکان مقدس ادای احترام کردند.

دولتمردان قشم با شهدا تجدید میثاق کردند

در واقعه هشتم شهریور محمدعلی رجایی رئیس جمهوری محبوب و حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باهنر نخست وزیر، در انفجار دفتر نخست وزیری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

در ابتدای سال های پیروزی انقلاب اسلامی طرح نابودی مسوولان طراز اول مملکت در راس فعالیت های استکبار جهانی و دشمنان انقلاب قرار داشت.

یکی از ثمرات تصمیمات شیطانی آنها، ‌ فاجعه جانگداز هفتم تیر ۱۳۶۰ بود که منجر به شهادت شهید مظلوم آیت الله بهشتی ریاست قوه قضاییه و ۷۲ نفر از یاران دلسوز و رهروان وفادار امام و انقلاب شد.

گرچه عمل قاطع و انقلابی حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب و ملت بزرگ ایران هرگونه ابتکار عمل را از دشمنان سلب کرد، ولی کار به زعم استکبار جهانی هنوز به اتمام نرسیده بود و رجایی رئیس جمهوری اسلامی ایران و باهنر نخست وزیر کشورمان در روز هشتم شهریور ۱۳۶۰ در انفجار ساختمان نخست وزیری که به دست منافقین کوردل صورت گرفت، به مقام عالی شهادت دست یافتند.

با شنیدن خبر شهادت رجایی و باهنر، مردم به خیابان ها ریختند و ایران در سوگ رئیس جمهوری و نخست وزیر خود فرو رفت.

با طلوع آفتاب روز نهم شهریور ماه سال ۱۳۶۰ مردم در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و با سردادن شعار «رجایی، رجایی راهت ادامه دارد» پیکر او و شهید باهنر را تا بهشت زهرا مشایعت کردند.

دوم تا هشتم شهریور ماه برای بزرگداشت و یاد و خاطره شهیدان "محمدعلی رجایی" و "محمدجواد باهنر" به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

شهرستان قشم با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۲ شهید(۲۰ شهید دفاع مقدس، یک شهید سلامت و یک شهید مدافع امنیت) ۱۱ آزاده و ۴۷ جانباز را تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد سه نفر از آنان هشت سال تمام در اسارت نیروهای بعثی صدام بودند و یکی از آنها جزو آن ۲۳ نوجوان رزمنده و معروف اسرای جنگی عملیات بیت‌المقدس است.

این شهرستان همچنین میزبان پیکرهای پاک ۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس پنج شهید در یادمان شهدای گمنام شهر قشم، یک شهید گمنام در جزیره لارک، یک شهید گمنام در جزیره هنگام و سه شهید گمنام در شهر بندری درگهان در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس و سرزمین آب و آفتاب است.

شهید «حسن ذاکری» کوچک ترین شهید دوران دفاع مقدس و سردار شهید «غلامشاه ذاکری» از شهدای شاخص این جزیره هستند.

در آن دوران سراسر حماسه و شعور آزاده «یحیی دادی نسب قشمی» طولانی ترین زمان اسارت را تحمل کرده و مادر شهید «محمد بازماندگان قشمی» برادر زاده خود محمد رضایی قشمی از محارم خود را تقدیم نظام کرده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha