۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85577494
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پرداخت بیش از ۲۲ هزار فقره تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در زنجان + فیلم

زنجان - ایرنا - دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: سال گذشته ۲۲ هزار و ۳۶ فقره تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در بانک‌های عامل استان به متقاضیان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا خاتمی روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات با توجه به اعتبارات اختصاصی ماهانه در هر بانک در حال انجام است، اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۱۰ هزار و ۳۹۹ فقره وام ازدواج با مبلغ ۲۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال به متقاضیان در استان پرداخت شد.

خاتمی افزود: سال گذشته نیز در مجموع ۱۱ هزار و ۶۳۷ فقره تسهیلات فرزندآوری با مبلغ هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان در استان اعطا شد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان زنجان گفت: در مجموع طی سال گذشته نزدیک به ۹۰ درصد تقاضاهای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در این استان محقق شد.

وی گفت: ۱۰ درصد باقیمانده نیز اغلب شامل افرادی بود که به دلیل مصادف شدن زمان درخواستشان با پایان سال، ترجیح دادند ثبت درخواست و تشکیل پرونده خود را به سال جاری موکول کنند تا از مزیت افزایش مبلغ تسهیلات تکلیفی بهره مند شوند.

این مسوول با بیان اینکه ما شاهد گلایه شهروندان از صف های شلوغ تسهیلات تکلیفی مثل ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن هستیم، افزود: مشکل اصلی در این زمینه نبود تناسب بین میزان تقاضا و اعتبار اختصاصی است که باید در این خصوص تدبیری اتخاذ شود.

وی دلیل صف طولانی برای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در بانک های این استان را محدودیت‌های اعتباری عنوان کرد و گفت: برای این تسهیلات ماهانه اعتبار و سهم مشخصی برای هر بانک اختصاص می یابد و فرآیند پرداخت‌ها نیز به تناسب اختصاص این منابع انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha