کاراته رده‌های سنی آسیا؛ ۶ مدال رنگارنگ جوانان ایران در روز دوم

تهران- ایرنا- دومین روز رقابت‌های کاراته رده‌های سنی آسیا در فیلیپین با کسب ۶ مدال رنگارنگ (یک طلا، سه نقره و دو برنز) از سوی جوانان ایران همراه شد.

به گزارش ایرنا، بیست و دومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی رده‌های سنی آسیا از صبح روز جمعه در شهر مانیل فیلیپین آغاز شده و تیم کشورمان در دو بخش کاتا (اجرای فرم) و کومیته (مبارزه) دختران و پسران و در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید، در این رویداد قاره‌ای حضور یافته است.

امروز شنبه، مبارزات رده سنی جوانان برگزار شد و نمایندگان کشورمان کشورمان موفق به کسب یک طلا، سه نقره و دو برنز شدند.

نتایج نمایندگان ایران بدین شرح است:

دختران

در وزن ۴۸- کیلوگرم، غزل فتحی در دور اول مغلوب حریف قزاقستانی شد، اما با توجه به راهیابی حریف قزاق به فینال، فتحی مبارزاتش را در گروه شانس مجدد ادامه داد. وی در شانس مجدد ابتدا نماینده هنگ‌کنگ را مغلوب کرد و سپس در رده‌بندی، رقیبی از میزبان را برد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۵۹- کیلوگرم، الینا صفاجو با عبور از کاراته‌کاهای کویت و سنگاپور، فینالیست شد و در دیدار پایانی برابر نائو اینادا از ژاپن متحمل شکست سه بر یک شد و به مدال نقره بسنده کرد.

کاراته رده‌های سنی آسیا؛ ۶ مدال رنگارنگ جوانان ایران در روز دوم

در وزن ۶۶+ کیلوگرم، مهلا صداقت توانست با شکست نمایندگان اندونزی و ژاپن به فینال صعود کند. دختر شایسته کاراته ایران در مبارزه نهایی نیز برابر چانانخان خیاوخان از تایلند به برتری دو بر یک رسید و نشان طلا را از آن خود کرد.

پسران

در وزن ۶۱- کیلوگرم، ابوالفضل همدم‌جو به ۳ پیروزی متوالی مقابل رقیبانی از امارات، مالزی و قرقیزستان راهی فینال شد. وی در آخرین مبارزه مقابل تایو ناکامورا از ژاپن متحمل شکست ۵ بر صفر شد و به مدال نقره اکتفاء کرد.

در وزن ۷۶- کیلوگرم، وهاب شاهمیر با غلبه بر حریفانی از چین‌تایپه، ژاپن و اردن راهی فینال شد. وی در مبارزه نهایی برابر علی‌خان کادیرگالی از قزاقستان با حساب ۳ بر یک شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

کاراته رده‌های سنی آسیا؛ ۶ مدال رنگارنگ جوانان ایران در روز دوم

کاتای انفرادی، ابوالفضل صادقی حریفانی از قزاقستان و عربستان را شکست داد و سپس به اندونزی باخت و به رده‌بندی رفت. ویدر این مرحله، نماینده کویت را از پیش‌رو برداشت و موفق به کسب مدال برنز شد.

گفتنی است، سایر اعضای تیم جوانان ایران از دور مسابقات کنار رفتند.

روز گذشته نیز نوجوانان کشورمان به ۳ مدال طلا و ۳ برنز در این مسابقات دست یافتند.

رقابت‌های رده سنی امید نیز فردا یکشنبه برگزار خواهد شد و دختران و پسران کاراته ایران به مصاف رقیبان می‌روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha