بهره‌مندی از دهیار همیار پلیس در ۴۶ نقطه حادثه‌خیر مسیرهای طریق الحسین خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان با اشاره به بهره‌مندی از دهیار همیار پلیس در ۴۶ نقطه حادثه‌خیز مسیرهای طریق الحسین گفت: این اقدام با همکاری پلیس راهور انجام شد.

مرتضی باوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۱۴۸ روستای استان در محورهای طریق الحسین قرار دارند که از ابتدای ماه صفر تاکنون در حال خدمات رسانی به زائران هستند.

وی در ادامه به طرح همیار اورژانس توسط برخی از روستاهای منتهی به مرزهای استان اشاره کرد و افزود: در این طرح هفت روستا در مسیر مرز چذابه و سه روستا در مسیر مرز شلمچه در کنار اورژانس خدمت رسانی می‌کنند.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان به احداث پنج زائرسرا در روستاهای بردیه، قدرت‌آباد، میهن آباد، ام الدبس و پل نو اشاره کرد و گفت: همچنین بازارچه مرز شلمچه با ۱۸۹ غرفه و بازارچه مرز چذابه با ۳۸ غرفه در حال فعالیت هستند.

وی ضمن اعلام آمادگی تمام بخشداری‌ها، روستاها و دهیاری‌ها در استقبال از زائران سیدالشهدا، به اجرای طرح دهیار راهنمای زائر، هر دهیاری یک موکب ، هر روستا یک زائرسرا و معرفی محصولات صنایع دستی استان به منظور خدمات رسانی به زائران اشاره کرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراها در خصوص احداث بازارچه ساماندهی دستفروشان و معرفی محصولات صنایع دستی استان گفت: این طرح در ۲ مرز زمینی چذابه و شلمچه توسط شرکت‌های تعاونی دهیاران بخش مرکزی شهرستان خرمشهر و بخش بستان شهرستان دشت آزادگان به منظور تجمیع دست‌فروشان و سهولت دسترسی زائران به بازارهای محلی از اول ماه صفر آغاز شده و تا پایان مراسم راهپیمایی اربعین ادامه دارد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha