۳ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۴۴
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85577914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان: برپایی موکب در نقاط حادثه‌خیز از حوادث جاده‌ای می‌کاهد

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان ایجاد موکب در نقاط حادثه‌خیز را در کاهش تصادفات موثر دانست و گفت: در روزهای آینده باید نسبت به ایجاد موکب در مناطق پرحادثه اقدام شود. 

به گزارش ایرنا، علی اکبر حسینی محراب شنبه‌شب در کمیسیون راه های استان که با موضوع تردد مسیر برگشت زائران اربعین برگزار شد، اظهار کرد: تا آنجا که امکان دارد باید از تردد خودروهای سنگین در محورهای طریق الحسین در ساعات شب جلوگیری شود تا مانع از بروز تصادفات گردد.

وی افزود: انتظار آن است که تیم‌های عملیاتی و امدادی در محورها حضور داشته و بلافاصله در محل حوادث حاضر شوند تا شمار تلفات جاده‌ای افزایش نیابد.

استاندار خوزستان بر نصب بنرهای هشدار دهنده در محورها تاکید کرد و گفت: اگر لازم باشد باید از حرکت زائران در برخی از ساعات روز جلوگیری کرد تا حادثه ای رخ ندهد چرا که جان زائران برای ما مهم‌تر است.

وی افزود: همه امکانات دستگاه های اجرایی استان و به ویژه ارگان های عملیاتی باید در مسیرهای طریق الحسین مستقر شود.

حسینی محراب نقش اطلاع‌رسانی خانواده ها و نصب بنر بازدارنده در بین راه ها را در کاهش تصادفات موثر دانست و گفت: مسیر برگشت زائران باید به گونه ای اداره شود که حتی المقدور حادثه ای نداشته باشیم.

وی ادامه داد: نقاطی از مسیر که آنتن دهی و اینترنت ضعیف است باید پوشش مناسبی داده شود. همه مسیرهای اصلی محورهای طریق الحسین باید به بهترین شکل پوشش داده شود.

حسینی محراب گفت: با بیمارستان ها و درمانگاه‌های استان هماهنگی لازم برای پذیرش مصدومان تصادفات انجام شود و همه در حالت آماده باش باشند.

وی افزود: ایست و بازرسی در نقاط حادثه‌خیز، می تواند سوانح رانندگی را کمتر کرده و در مسیر توقف ایجاد کند. امکان بروز حوادث جاده ای یزد و ایلام هر لحظه قابل تکرار است، لذا باید مراقب بود تا حادثه ای در جاده های خوزستان رخ ندهد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر از زائران عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز راهی عراق می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha