تاثیر فعالیت دشمنان ایران و عراق در ایام اربعین به صفر می‌رسد

تهران- ایرنا- استاندار الناصریه عراق گفت: تاثیر فعالیت‌ دشمنان وحدت دو کشور ایران و عراق، در ایام اربعین به صفر می‌رسد و این از برکات راهپیمایی اربعین است.

ابراهیمی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: پنج ماه است که به عنوان استاندار منصوب و مستقر شده ام و اولین بار است که یک استاندار شخصا در ناصریه به موکب‌ها سر می زد.

وی افزود: در اربعین امسال تلاش کردیم فقط در استان ناصریه ۱۰۰ خودروی امدادی از جمله اورژانس، امداد برق و آتش نشانی را در مسیر پیاده روی اربعین مستقر کنیم. همچنین ۱۰۰ اتوبوس را به جای کامیون ها برای جابجایی رایگان زائران اختصاص دادیم.

استاندار الناصریه عراق ادامه داد: اکنون بهترین تعامل بین ایران و عراق در دو مرز مشترک یعنی شلمچه و چذابه برقرار است.

محمدعلی صنوبری مدیر موسسه رسانه‌ای نگاه نو به عنوان نماینده خبرنگاران ایرانی حاضر در کربلا ضمن تشکر از استاندار ناصریه و همه مسئولان و مردم عراق اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی در تردد زائران راهپیمایی اربعین بخصوص در بازگشت آنها، موضوع حمل و نقل و ترافیک است.

وی افزود: تجربه ثابت کرده بهترین استراتژی برای حل این موضوع، احداث و توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است. این شبکه می تواند در ایام زیارت به عنوان بهترین و سریع ترین وسیله ایاب و ذهاب مورد بهره برداری قرار گیرد و در باقی ایام سال علاوه بر تسهیل در حمل و نقل عمومی، به عنوان کریدور تجاری استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha