۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85578137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیاده‌روی عاشقان حسینی جامانده اربعین در زنجان

۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۶
کد خبر: 85578137
پیاده‌روی عاشقان حسینی جامانده اربعین در زنجان

زنجان - ایرنا - اقشار مختلف مردم پایتخت شور و شعور حسینی که امکان حضور در اجتماع عظیم اربعین حسینی را نداشتند امروز/یکشنبه/ همزمان با روز اربعین خود را به مسیر پیاده روی از سد خاکی گاوازنگ تا مزار شهدای گمنام رساندند.

به گزارش ایرنا، پیاده‌روی اربعین آیین و گردهمایی دینی با محوریت تمدن‌سازی عاشورایی و یک فعالیت فرامذهبی و مهمترین عرصه جهاد فرهنگی و تبلیغی و حرکتی جریان‌ساز و تحول‌آفرین است که از سوی مسلمانان جهان به‌صورت پیاده‌روی از مسیرهای منتهی به کربلا برگزار می شود.

این مراسم یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان خوانده شده که از سال ۲۰۱۴ به بزرگ‌ترین پیاده‌روی (پیمایش) و گردهمایی عمومی سالانه در جهان تبدیل شده‌ است.

هر سال که می گذرد بر شکوه و عظمت آن افزوده می شود به طوری که بسیاری از دلدادگان و شیفتگان امام حسین(ع) را به خود معطوف می کند.

به همین منظور چند سالی است که در کشورمان نیز برای آن دسته از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت که بنا به دلایلی امکان تشرف به کربلای معلی را نداشتند مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین برگزار می شود.

امروز نیز دلدادگان و عاشقان حسینی در زنجان از زن، پیر و جوان تا کودکان شیرخوار در آغوش پدران و مادران خود و برای نشان دادن عشق و ارادت خود راهپیمایی جاماندگان اربعین را در مسیر تعیین شده آغاز کرده اند.

پیاده‌روی عاشقان حسینی جامانده اربعین در زنجان

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی به رسم سال‌های گذشته با استقبال پرشور مردم و عاشقان اهل بیت (ع) آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

با برنامه ریزی های انجام شده جاماندگان اربعین در زنجان با پیاده‌روی در مسیر ۹ کیلومتری در این همایش معنوی شرکت کردند.

در مسیر این همایش بزرگ بیش از ۷۰ موکب در بخش های مختلف از جمله تغذیه، آبرسانی، برنامه های فرهنگی و خدماتی، بهداشتی و درمانی به شرکت کنندگان در حال خدمات رسانی هستند.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان زنجان برنامه های این همایش در مسیر ذکر شده از ساعت ۶ صبح امروز آغاز شده است و در ارتفاعات گاوازنگ تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

سرهنگ شمس الدین موسوی خاطرنشان کرد: در مزار شهدای گمنام، زیارت اربعین، دعا و نیایش و عزاداری کوتاه پیش بینی شده است که به نیت مسیر نجف تا کربلا در این محل برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha