۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85585686
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان در سوگ پیامبر مهربانی‌ها

۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹
کد خبر: 85585686
زنجان در سوگ پیامبر مهربانی‌ها

زنجان - ایرنا - مردم پایتخت شور و شعور حسینی همزمان با ۲۸ ماه صفر سالروز رحلت جانسوز پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) یکپارچه سوگوار و عزادار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به همین مناسبت شیفتگان و عاشقان پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) امروز با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه در سوگ رحلت حضرت محمد(ص) و سبط اکبر سوگواری کرده و عشق و ارادت خود را به پیام آور رحمت و امامان معصوم ( ع ) نشان دادند.

اقشار مختلف مردم در نقاط شهری و مناطق روستایی استان زنجان از ساعات اولیه امروز همگام با سراسر کشور در سالروز رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با به راه انداختن دسته‌های عزاداری و کاروان های غم بر غربت اهل بیت(ع) اشک ماتم ریختند.

در این آیین‌ها روحانیان و سخنرانان درباره شخصیت والای پیامبر اعظم(ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) سخنرانی و ذاکران اهل بیت (ع) نیز در این عزا مرثیه سرایی می‌کنند.

همچنین حضور گسترده نوجوانان و جوانان زنجانی در آیین‌های سوگواری سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و برپایی ایستگاه‌های صلواتی جلوه معنوی خاصی به برنامه های عزاداری ۲۸ صفر در استان زنجان بخشیده است.

این در حالی است شب گذشته نیز حضور پر شور و گسترده اقشار مختلف مردم عزادار استان در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه نمود داشت.

همچنین اوج عزاداری زنجانی ها به اجتماع بزرگ عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت این استان شب گذشته در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در صحن قدس رضوی و با حضور مرثیه سرایان و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، هیئات مذهبی و اقشار مختلف مردم استان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha