زاکانی: شکوه راهپیمایی جاماندگان اربعین هر سال بیشتر می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران گفت: امروز جلوه جدیدی از حضور مردم را شاهد بودیم؛ جمعیت نسبت به سال گذشته بیشتر بود و شکوه این برنامه هر سال بیشتر می‌شود.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، علی رضا زاکانی ظهر یکشنبه با حضور در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین پایتخت افزود: یک هزار و ۵۰۰ موکب در مسیر مراسم جاماندگان اربعین مستقر شدند تا به راهپیمایان مراسم جاماندگان اربعین خدمات ارائه دهند البته تلاش موکب داران قابل تقدیر است چرا که اصل کار، تلاش موکب داران است که خدمتگزاری مردم را پیشه کرده‌اند.

شهردار تهران یادآور شد: امروز نهادهای مختلف و مجموعه‌های خدمات رسان در کنار شهرداری دست به دست هم دادند تا چنین حماسه‌ای خلق شود.

او افزود: آستان حرم حضرت عبدالعظیم نیز با تمام ظرفیت در میدان است. برنامه ریزی دقیق و شایسته ای در بخش‌های مختلف صورت گرفته است، در کنار تامین امنیت در سطح شهر، بخش خدماتی نیز در مراسم امروز فعال بوده و ناوگان حمل و نقل عمومی هم جابجایی شهروندان را بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه در عراق شاهد شرایط عالی بودیم، ادامه داد: هیاتی که وارد حرم امام حسین (ع) شدند، پرچم قدس شریف را نیز به همراه داشتند، بطوریکه اقدامی برائتی و جلوه جدیدی از لبیک یا حسین و نفرین به یزید زمانه از جمله آمریکا و اسرائیل شکل گرفت.

نصب دوربین‌های جدید در مسیر راهپیمایی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیر از نصب دوربین‌های جدید در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته امنیت مراسم به خوبی تامین شد.

سردار عباسعلی محمدیان افزود: اقدامات اجرایی از روز جمعه با استقرار موکب ها آغاز شد و عوامل پلیس در مسیرها حضور یافتند و با اقدامات لازم در حوزه بازرسی امنیت مسیر را بررسی و تامین کردند.

وی اظهار کرد: از ساعت ۲۴ نیز محدودیت ها برای استقرار موکب ها و انتقال امکانات آنها آغاز شده و ۵۰ درصد از کارکنان فرمانده انتظامی از ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه صبح به کار گرفته شدند، از امامزاده حسن و مسجد جامع میدان جمهوری، باقر شهر، قرچک و میدان امام حسین (ع) به سمت شهرری و در کل تمامی مسیرها تحت کنترل است.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این مراسم در حمایت از مردم مظلوم غزه شعار سر می دادند و امیدواریم ریشه رژیم کودک کش اسرائیل از روی زمین برچیده شود.

رییس پلیس تهران بزرگ افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار نفر از نیروهای پلیس امنیت شهر تهران را پوشش داده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه مشکل امنیتی نداشتیم.

وی در ادامه توضیح داد: محدوده حرم در سه لایه بلوک بندی شده و در لایه‌های مختلف سطوح کنترل افزایش یافت و در لایه سوم تمامی افراد حاضر مورد بازرسی بدنی قرار گرفتند.

سردار محمدیان تاکید کرد: در طول مسیر مامورین چهره‌ زن نیز برای شناسایی افراد مشکوک احتمالی حضور داشتند.

شهرداری تهران سنگ تمام گذاشت

در ادامه سردار قربان‌محمد ولی زاده، فرمانده سپاه استان تهران نیز ضمن تقدیر از تلاش تمام بخش‌ها برای برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین، اظهار کرد: شهرداری تهران امسال با تمام وجود پای کار بود و در میزبانی سنگ تمام گذاشت.

وی ادامه داد: شهرداری برای انسداد معابر و فراهم کردن شرایط در مسیرها تلاش و همکاری خوبی با سایر نهادها داشت.

سردار ولی‌زاده تاکید کرد: امروز شاهد کمترین میزان تردد وسایل نقلیه در مسیرها بودیم و نیروهای انتظامی و راهور و شهرداری در طول مسیر حضور داشتند و حرکتی بسیار منظم شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ما هر ساله درگیر مساله جابجایی مسافران بودیم اما امروز شاهد بازگشت جاماندگان با وسایل حمل و نقل عمومی هستیم، اظهار کرد: شهرداری منطقه ۲۰ تمامی مقدمات را برای بدرقه و بازگشت جاماندگان فراهم کرده است. قطار شهری و اتوبوس ها و ون های لازم در این راستا پیش بینی شده‌اند.

وی همچنین ادامه داد: تامین امنیت مراسم یکی از دغدغه های ما بود که خوشبختانه هم در پذیرایی از شرکت کنندگان و هم در ایجاد امنیت مسیر، تیم‌هایی شکل گرفت.

فعالیت بیش از ۳۰۰ دوربین جدید در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم با با بیان اینکه خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی از ساعات اولیه صبح در مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی آغاز شده و ادامه دارد، اظهار کرد: از ساعت ۱۲ امروز هر پنج دقیقه یکبار انتقال مسافران به ورامین، قرچک و پیشوا انجام شده است.

محسن هرمزی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ دوربین جدید در ۱۲ روز گذشته در طول مسیر نصب شده و در ۷۲ ساعت گذشته فعال شده و این اتفاق بزرگی است که امسال برای اولین بار شاهد آن بودیم، این روند در سطح شهر ادامه خواهد یافت.

در ادامه رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه از ساعت ۶ صبح حرکت جمعیت از میدان امام حسین (ع) آغاز شد، گفت: شاهد حضور جمعیت قابل توجهی از جاماندگان در مسیرها بودیم.

مهرداد باقری پیدنی افزود: بخش‌های مختلف تا این لحظه به بهترین شکل فضا را مدیریت کردند اما رکن اصلی مراسم امروز، حضور مردم و موکب های مردمی بود که حضور آنها همچنان ادامه دارد.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران هم با بیان اینکه هماهنگی ها با مناطق درگیر و پشتیبان به خوبی انجام شده است، تصریح کرد: دیگر دستگاه ها نیز در کنار شهرداری تهران، همراهی لازم را داشتند.

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین از ساعت ۶ صبح امروز - یکشنبه ۴ شهریورماه از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم در شهرری آغاز شد.

جلسه ستاد مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین، ظهر امروز با حضور شهردار پایتخت و برخی مسوولان شهری و سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ساختمان شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha