۵ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85578659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶۰ میلیارد ریال از مطالبات اضافه کار پرستاران لرستانی پرداخت شد

خرم آباد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۳۶۰ میلیارد ریال طی روزهای گذشته بابت مطالبات اضافه کار پرستاران مراکز درمانی استان پرداخت شده است.

دکتر علی فرهادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن اشاره به اینکه هفته گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال کارانه به پرستاران این استان پرداخت شد ادامه داد: یکی از مطالبات پرستاران دریافت اضافه کار همزمان با حقوق می باشد که این مبالغ از ابتدای سال جاری همزمان با حقوق در استان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: معوقات اضافه کار پرستاران لرستان مربوط به سال گذشته است که در این راستا طی روزهای گذشته اضافه کار آنها تا مهرماه سال ۱۴۰۲ تسویه شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پرستاران این استان ۶ ماه اضافه کار از سال گذشته و تیرماه امسال را طلبکار هستند عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان ماهیانه ۱۲۰ میلیارد ریال اضافه کار پرداخت می کند و تلاش می شود با رایزنی های انجام شده و تامین منابع، مطالبات پرستاران پرداخت شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به پرداختی های تعرفه و کارانه به پرستاران استان طی روزهای اخیر افزود: در حال حاضر پرستاران استان ۹ ماه کارانه طلبکار هستند که این رقم حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

فرهادی تعداد پرستاران حوزه درمان استان را چهار هزار و ۳۰ نفر برشمرد و اظهار داشت: تاکنون حق مسکن و حق مهد کودک سال گذشته پرستاران تسویه شده است و حق لباس ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق آنان نیز طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مبالغ اضافه کار پرستاران پایین و با تاخیر پرداخت می شود که مطالبات آنان در این راستا به حق است اظهار داشت: افزایش مبالغ اضافه کار پرستاران باید در هیات وزیران و هیات عالی دستمزد تصویب شود.

وی همچنین اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال از مطالبات پرستاران و کارکنان استان طی سال جاری پرداخت شده که هفت ماه کارانه و تعرفه پرستاران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی به مبلغ یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال و هفت ماه اضافه کار به مبلغ ۶۷۰ میلیارد ریال بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: همچنین ۱۵۰ میلیارد ریال حق مسکن و ۴۰ میلیارد ریال حق مهد کودک سال گذشته به حساب پرستاران و کارکنان این دانشگاه واریز شد.

فرهادی با بیان اینکه وضعیت پرداختی های دانشگاه علوم پزشکی لرستان به پرستاران و کارکنان برابر با متوسط کشوری است عنوان کرد: پرداختی های تعرفه باید از مطالبات بیمه ای تامین شود که تاکنون بیمه سال گذشته پرداخت شده اما مطالبات بیمه ای دانشگاه امسال تاکنون دریافت نشده به همین دلیل تامین منابع برای پرداخت مطالبات پرستاران و کارکنان از محل اعتبارات داخلی و وزارتی صورت گرفته است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی لرستان حدود چهار هزار میلیارد ریال طلبکار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha