۵ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85578660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار طرح مدیریت منابع آب خراسان شمالی تکمیل شد

۵ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۵
کد خبر: 85578660
چهار طرح مدیریت منابع آب خراسان شمالی تکمیل شد
اسکله و آبگیر سطحی سد "شیرین دره"

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: چهار طرح مدیریت منابع آب استان با اعتبار نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال تکمیل شده و همزمان با هفته دولت امسال بهره برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، سید عقیل مرتضوی روز دوشنبه اظهار کرد: طرح اسکله و آبگیر سطحی سد شیرین دره یکی از مهمترین طرح های مدیریت تامین آب شرب مرکز استان است که هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی هدف از اجرای این طرح را تامین پایدار آب شرب با کیفیت شهر بجنورد در مواقع ورود سیلاب به مخزن سد شیرین دره دانست و تصریح کرد: برای این طرح در مجموع ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی؛ طرح ساماندهی مسیل کال پسته در محدوده جوادیه بجنورد با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال را یکی دیگر از طرح های این شرکت ذکر کرد که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی هدف از این طرح را ایمن سازی عبور سیلاب و روان آب مسیل‌های ورودی به شهر بجنورد در مواقع بارندگی شدید اعلام کرد.

مرتضوی گفت: استخر ذخیره امانلی با اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد ریال و ساماندهی رودخانه در محدوده روستای قلعه‌جق با اعتبار بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های آماده شده برای بهره برداری در هفته دولت عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی دارای هشت سد و ۱۱ بند انحرافی است و سالانه یک میلیارد متر مکعب آب در بخش های مختلف از جمله حوزه کشاورزی، شرب و صنعت استفاده می شود که از مجموع این میزان ۸۷۰ میلیون مترمکعب برای بخش کشاورزی است.

گرامیداشت هفته دولت در ایران از ۲ تا ۹ شهریور ماه هر سال می باشد و طی این هفته، مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه های گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آشنا می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha