بازگشت ۹۰ درصد زائران اربعین از کشور عراق به مازندران

ساری- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: حدود ۹۰ درصد از مجموع ۶۰ هزار زائر اربعین حسینی از کشور عراق به استان مازندران بازگشتند.

مصطفی قدمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال با اطلاع‌رسانی خوب انجام شده زائران برنامه‌ریزی برای برگشت از کشور عراق داشتند و همین موضوع موجب موجب تسهیل در تردد ناوگان حمل و نقل شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اضافه کرد: امسال تا این لحظه با برنامه‌ریزی صورت گرفته کمترین تاخیری و بیشترین میزان خدمات‌رسانی برای زائران اربعین در دستور کار قرار گرفت.

قدمی با اشاره به بازگشت تعدادی از خادمان موکب‌ها، تصریح کرد: منتظر بازگشت خادمان آخرین بازمانده‌های زائران طرح اربعین هستیم، یادآور شد: امروز روز آخر طرح اربعین ۱۴۰۳ است ومنتظر بازگشت خادمان مواکب در کشور عراق هستیم تا به‌صورت کاروانی به استان مازندران بازگشت داده شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: اداره کل راهداری برای تسهیل و تردد زائران تمهیدات خاصی در نظر گرفته است.

بازگشت ۹۰ درصد زائران اربعین از کشور عراق به مازندران

وی بر اهمیت راه‌های استان در سفرهای ایام اربعین حسینی و بر تأمین ایمنی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش تأکید کرد و گفت: از ابتدای سال جاری ارتقای ایمنی در ارتباطی استان در دستور کار قرار گرفته است.

قدمی فراهم ساختن مسیری ایمن برای تردد زائران را اولویت مهم در بین فعالیت حوزه راهداری در این زمان برشمرد و تصریح کرد: استقرار مستمر گشت‌های راهداری، اجرای عملیات روکش آسفالت، لکه گیری، نصب نیوجرسی و گاردریل، ترمیم روشنایی، نصب علائم و خط کشی، پاکسازی حریم، آشکارسازی و ایمن سازی نقاط پرتگاهی و نقاط پرخطر از جمله اقداماتی است که با اولویت ویژه در مسیرهای عبوری زائران عتبات عالیات انجام شده است.

وی هدف از ایجاد نمایندگی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان در پایانه مرزی مهران را ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی استان موقع برگشت از کربلای معلی عنوان کرد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران گفت که امسال برای نخستین بار به منظور جابه‌جایی زائران اربعین، ناوگان سواری‌ کرایه بین شهری، مینی‌بوس‌ها و ون‌های مازندران مجاز به تردد از این استان تا مرز عراق شدند و ۱۰ دستگاه اتوبوس VIP عراقی هم برای انجام سفر مستقیم از مازندران به عراق عازم این استان شدند.

قدمی با بیان این‌که اربعین بزرگترین حمل‌ونقل زمینی مسافر در دنیا است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی میلیون‌ها زائر از سراسر کشور به دروازه‌های مرزی ایران و عراق و بازگشت زائران به مبدا در بازه زمانی محدود کار بزرگی است که طی سال‌های اخیر به شکل مطلوبی توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای انجام شده و امسال نیز به شکل گسترده‌تری اجرا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha