ارسال ۲۵۹ مقاله از هفت کشور به کنگره فارماکولوژی و علوم دارویی در تبریز+ فیلم

تبریز- ایرنا- رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز از ارسال ۲۵۹ مقاله به دبیرخانه چهارمین کنگره بین المللی فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی در تبریز خبر داد و گفت: تعداد ۱۵۴ مقاله از هفت کشور توسط کمیته علمی کنگره انتخاب شده و در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

دکتر میرحسن موسوی روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به ارسال مقالات علمی به دبیرخانه کنگره از کشورهای آلمان، دانمارک، هند، پاکستان، ترکیه، مصر و ایران اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ نفر از دانش پژوهان و فعالان حوزه علوم دارویی دامپزشکی در این کنگره حضور خواهند یافت و علاوه بر مسئولان کشوری و استانی، اساتید سرشناس علوم دارویی داخلی و خارج از کشور نیز به مراسم دعوت شده‌اند.

وی یادآور شد: نخستین دوره این کنگره بین المللی در سال ۱۳۸۷ در تهران برگزار شده و پس از سال‌های ۹۰ و ۹۵ امسال چهارمین دوره آن در روزهای هفتم و هشتم شهریورماه با همکاری سازمان دامپزشکی کشور، مرکز تحقیقات سرم سازی رازی و دانشکده‌های دامپزشکی کشور به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

موسوی افزود: کنگره‌ها محل مناسبی برای تبادل نظر در حوزه‌های مختلف است تا آخرین دستاوردهای حوزه‌های علمی با حضور دانشجویان و اساتید تحصیلات تکمیلی ارائه شود.

وی با بیان این‌که امروزه شاهد افزایش روزافزون رشته‌های بین رشته‌ای هستیم، ادامه داد: این دوره از کنگره بین المللی در ۱۲ محور شامل آخرین دستاوردهای علمی علوم دارویی دامپزشکی در زمینه‌های فرمولاسیون داروهای دامپزشکی، مقاومت آنتی بیوتیکی، مراقبت‌های دارویی، مدیریت درد و بیهوشی، دارودرمانی گونه‌های خاص حیوانی، درمان‌های گیاهی و جایگزین، گرایش‌ها و فناوری‌های نوظهور، سرطان و شیمی درمانی، افزودنی‌ها و مکمل‌های خوراکی برگزار می‌شود.

ارسال ۲۵۹ مقاله از هفت کشور به کنگره بین المللی فارماکولوژی و علوم دارویی در تبریز

وی افزود: بیشترین مقاله های رسیده در محور علوم دارویی دامپزشکی در زمینه‌های فرمولاسیون داروهای دامپزشکی به دبیرخانه کنگره بین المللی یاد شده رسیده است.

وی ادامه داد: همزمان با این کنگره، هفت کارگاه‌ آموزشی با عناوین مدیریت درمان دارویی در حیات وحش، اصول درمان دارویی در پرندگان زینتی، واکسن و فراورده‌های بیولوژیک دامپزشکی، سندرم آسیت و کاربرد داروهای گیاهی و مکمل‌ها در تعدیل بروز آن در ماکیان، همزمان سازی فحلی در گوسفند در فصل تولیدمثل و خارج از فصل تولیدمثل با هورمون‌های تولیدمثل و آنتی بیوتیک درمانی کاربردی در درمان ورم پستان در گاوهای شیری برگزار خواهد شد.

وی از تجلیل از استاد پیشکسوت فارماکولوژی دامپزشکی و معرفی فارماکولوژیست‌های جوان در این کنگره خبر داد و گفت: شرکت در این کنگره و کارگاه‌های آن دارای امتیاز بازآموزی از سازمان نظام دامپزشکی کشور است.

به گزارش ایرنا، دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در سال ۱۳۶۶ به صورت آموزشکده تاسیس و با پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی دامپزشکی، فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد. این آموزشکده با گسترش کمی و کیفی خود به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی از سال ۷۸ و دکتری عمومی دامپزشکی از سال ۸۴ به سطح دانشکده ارتقا یافت.

دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز امروز در مقاطع مختلف دکتری عمومی دامپزشکی، دکتری تخصصی در رشته‌های فناوری تولیدمثل در دامپزشکی، آسیب شناسی دامپزشکی و بهداشت و بیماری‌های پرندگان، کارشناسی ارشد در رشته‌های بیوشیمی بالینی، بافت شناسی، باکتری شناسی، انگل شناسی، بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی و در مقطع کارشناسی نیز در رشته‌های بهداشت مواد غذایی و علوم آزمایشگاهی دامپزشکی اقدام به جذب دانشجو می‌کند.

تاکنون تعداد ۲هزار و ۱۵۲ نفر در رشته‌های مختلف دامپزشکی از این دانشکده فارغ التحصیل شده و در بخش‌های خصوصی و دولتی مشغول به کار هستند.

اکنون این دانشکده در مقطع دکترای عمومی ۲۳۶ دانشجو، کارشناسی ۲۴۱ دانشجو، کارشناسی ارشد ۴۹ دانشجو و دکترای تخصصی ۶ دانشجو دارد که در مجموع ۵۳۲ دانشجو می‌شوند؛ هم‌چنین تعداد ۴۴ عضو هیات علمی نیز در این دانشکده مشغول به تدریس هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha