۳۲ هزار بیمار در مراکز درمانی تامین اجتماعی بوشهر بستری شده‌اند

بوشهر_ ایرنا_ مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: در یکسال گذشته چهار میلیون و ۵۰۰ هزار بار مراجعه سرپایی به ۱۱مرکز درمانی تامین اجتماعی استان انجام شده که ۳۲ هزار نفر آن بستری شده اند.

حسن اسماعیلی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: از این نعداد ۱۷ هزار نفر مورد اعمال جراحی مختلف قرار گرفته اند.

وی با اشاره به افزایش تعداد تخت های فعال در یکسال گذشته افزود: تعداد تخت های فعال مراکز درمانی تامین اجتماعی استان از ۲۶۰ تخت به ۲۸۴ تخت در سال ۱۴۰۲رسیده و در حال حاضر نیز این رقم به ۳۰۰ تخت فعال بالغ می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: این موضوع سبب افزایش میزان دسترسی و خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان در سطح استان شده است.

اسماعیلی به خدمات تصویربرداری در مراکز درمانی تامین اجتماعی بوشهر اشاره کرد و گفت:در یکسال گذشته ۱۹۶ هزار بار مراجعه به مراکز تصویربرداری از جمله ام .ار ای، سی تی اسکن، رادیولوژی و سونوگرافی انجام گرفته است.

وی در خصوص توسعه خدمات تصویربرداری درمان تامین اجتماعی استان بیان کرد: در راستای توسعه خدمات تصویربرداری درسال گذشته دستگاه رادیولوژی دیجیتال بیمارستان حضرت نبی اکرم(ص)عسلویه نصب و راه اندازی و دستگاه رادیولوژی دیجیتال بیمارستان مهر نیز خریداری شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر یادآور شد: در حال حاضر نیز مراحل تجهیز و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان مهر برازجان در دست پیگیری و اقدام است.

اسماعیلی با بیان این که یکی از اهداف مدیریت درمان تامین اجتماعی استان، ارتقا کیفی خدمات در کنار توسعه همه جانبه این خدمات در کلیه نقاط است، عنوان کرد: اقدامات و فرایندهای توسعه سه مرکز درمانی شامل بیمارستان مهر برازجان، بیمارستان حضرت نبی اکرم(ص) عسلویه و پلی کلینیک بوعلی کنگان در حال انجام است که با توسعه این مراکز رشد چشمگیری در افزایش خدمات خواهیم داشت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به افزایش تعداد مراکز درمانی از ۱۱ مرکز به ۱۴ مرکز در آینده نزدیک عنوان کرد: سه مرکز درمانی جدید به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان افزوده خواهد شد که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تجهیز درمانگاه تامین اجتماعی دلوار در حال سپری شدن است و با جذب نیروی انسانی، این درمانگاه در سال جاری افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: احداث درمانگاه تامین اجتماعی شبانکاره در مرحله صدور پروانه ساخت و آماده سازی جهت برگزاری مناقصه و درمانگاه تامین اجتماعی اهرم نیز مراحل خریداری زمین به پایان رسیده و عملیات اجرایی هر ۲ مرکز به زودی آغاز می شود.

اسماعیلی در خصوص شبانه روزی و همچنین ۲ شیفته شدن سه مرکز درمانی تامین اجتماعی استان گفت:با جذب نیروی انسانی فعالیت پلی کلینیک بوعلی کنگان و پلی کلینیک امام موسی کاظم(ع)برازجان بزودی شبانه روزی می شود و درمانگاه نهم دی دیلم نیز به صورت ۲شیفته به مراجعین خدمت رسانی خواهد کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در خصوص سایر اقدامات توسعه‌ای گفت: اقدامات اولیه تاسیس درمانگاه تخصصی در ضلع شرقی بیمارستان سلمان فارسی بوشهر در حال انجام است که با احداث این درمانگاه فضای خدمت رسانی در این بیمارستان افزایش خواهد یافت.

اسماعیلی با اشاره به خدمات درمان غیر مستقیم و مطالبات مراکز طرف قرارداد گفت:در یک سال گذشته بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال بایت تسویه حساب به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر به جذب و بکارگیری نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته تعداد ۲۶۵ نفر به نیروی انسانی مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان افزوده شده است.

وی عنوان کرد: در راستای تکریم خانواده معظم ایثارگران تبدیل وضعیت استخدامی ایشان در دستور کار قرار گرفت و نسبت به تبدیل وضعیت ۱۲۰ نفر اقدام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha