بزرگراه‌های استان اردبیل ۷۵ درصد توسعه یافت

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: امتداد بزرگراه‌های این استان طی سه سال خدمت دولت شهید رئیسی از ۱۸۵ کیلومتر به ۳۲۲ کیلومتر افزایش یافته و رشد ۷۵ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی روز سه‌شنبه به‌مناسبت گرامیداشت هفته دولت اعلام کرد: استان اردبیل قبل از استقرار دولت شهید رئیسی ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه داشت که با تکمیل ۵۲ کیلومتر در سال نخست و ۸۵ کیلومتر در سال دوم خدمت این دولت، بزرگراه‌های استان رشد بی‌نظیری را شاهد بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر بزرگراه‌های افتتاح شده، عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر از بزرگراه‌های استان اردبیل در حال اجراست و با جدیت و طبق برنامه زمان‌بندی بر روند اجرای آن نظارت می‌شود.

استاندار اردبیل توسعه زیرساخت‌ها را یکی از نیازهای اولیه استان در راستای تکمیل زنجیره توسعه استان عنوان کرد و افزود: ارتباط سریع و ایمن به مرکز کشور و استان‌های همجوار بسیار اهمیت دارد و تلاش کردیم تا ظرفیت بزرگراهی استان تقویت و تکمیل شود.

به گزارش ایرنا ، از مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است و از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط