محبوب حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم توسعه شبکه بزرگاهی در استان اردبیل اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شد و مصمم هستیم با توسعه و تکمیل بزرگراهها، زمینه ارتقای ایمنی، صرفهجویی در مصرف سوخت و کاهش زمان سفر را در این استان گردشگرپذیر فراهم کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درباره بهسازی جاده پارسآباد - مشگینشهر گفت: بر اساس برنامهریزی انجام شده امسال ۲۰ کیلومتر از این مسیر ۱۷۰ کیلومتری بهسازی و تعریض میشود.
حیدری همچنین از تکمیل احداث باند دوم بزرگراه پارسآباد - سربند خبر داد و گفت: روند اجرایی این طرح مطلوب است و مقرر است تا پایان سال ۹ کیلومتر از این مسیر تکمیل و به روی خودروها گشوده شود.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه های شریانی استان اردبیل به بزرگراه تبدیل خواهد شد، افزود: با وجود بدهیهای سنگین به پیمانکاران احداث بزرگراه در استان همچنان فعال است.
حیدری با اشاره به احداث باند دوم اردبیل - سرچم افزود: این طرح ظرف یکی ۲ ماه آینده به مرحله پیمان خواهد رفت و هماکنون حدود ۴۳ کیلومتر از بهسازی مسیر باقی مانده که به زودی پیمانکار آن مشخص خواهد شد و اجرای آن نیازمند ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: بیش از پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ردیف ملی و بانکی برای تکمیل بزرگراه اردبیل – سرچم اختصاص یافته و تلاش بر این است منابع مورد نیاز از محلهای مختلف برای تکمیل این طرح تامین شود.
وی با بیان اینکه هزینه هر کیلومتر احداث بزرگراه در مناطق دشت و تپه ماهور نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد: در سالهای گذشته با تلاش مسئولان استانی و پیگیریهای جدی سعی شده تا تمام راههای مواصلاتی استان اردبیل برای ارتقا به بزرگراه و راه اصلی از ردیف اعتبار ملی بهرهمند شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به تکمیل جاده گردشگری سرعین – آلوارس به طول ۱۰ کیلومتر و کریق – آرموداق به طول ۸.۵ کیلومتر در سال جاری اشاره کرد و گفت: قرار است این طرحها در زمان مقرر به بهرهبرداری برسد.
به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیبهای بسیار تندی به زمینهای کمارتفاع اطراف خود شامل کرانههای دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشتهای کمارتفاع استانهای آذربایجانشرقی و زنجان منتهی میشود و به همین لحاظ جادههای این استان اغلب دارای پیچها و شیبهای بسیار تند هستند.
هشت گردنه سختگذر و برفگیر به نامهای حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قرهآغاج و اسالم در راههای ارتباطی این استان قرار دارند.
نظر شما